شکایت دو نهاد حقوقی در فرانسه علیه کشورهای اروپایی

دو نهاد حقوقی در فرانسه قصد دارند علیه کشورهای اروپایی به دلیل ارسال سلاح به ارتش اسرائیل که متهم به ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین است، شکایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، دو نهاد حقوقی در فرانسه اعلام کردند: در سطح محلی و بین‌المللی در رابطه با مسئولیت قانونی شرکت‌های تسلیحاتی و مقامات اروپایی برای صادرات سلاح‌هایی که در ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نقش داشته اند، شکایت خواهند کرد.

«ائتلاف وکلای فرانسه برای احترام به تعهدات بین‌المللی خود» و «کمیته وکلای فرانسه برای احترام به تعهدات بین‌المللی خود» در بیانیه‌ای اعلام کردند: با وجود گزارش‌های مربوط به نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا به صادرات اسلحه، ارسال قطعات، تعمیر و نگهداری، و ارائه پشتیبانی فنی و آموزش به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهند.

این دو نهاد حقوقی در فرانسه تاکید کردند: شواهد حقوقی قوی و معتبری در رابطه با مسئولیت شرکت‌های تسلیحاتی اروپایی و مقامات اروپایی در قبال نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه توسط ارتش اسرائیل، از جمله ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش اسرائیل وجود دارد.

طرح شکایت از سوی این دو نهاد در حالی صورت می گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سی و هفتمین روز متوالی به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد و این حملات، تاکنون بیش از 11 هزار شهید و 28 هزار مجروح برجای گذاشته است.

کد خبر 1733062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha