بسیاری از سلاح ها و تجهیزات نظامی را برای زمان زورآزمایی دشمن کنار گذاشتیم

امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه هر کس قصد کوچکترین تعدی به  کشور ما داشته باشد؛ با بزرگترین پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد؛ افزود: خیلی از سلاح ها و تجهیزات را برای زمانی گذاشتیم که دشمن دعوت به زورآزمایی کند که آن وقت خروجی آن را نشان خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر غلامعلیان، یکشنبه (21 آبان) در آئین شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام-معرفی سربازان نمونه- تأکید کرد: اصلی ترین وظیفه سربازان این است که در جامعه باید مسئولیت خانواده خود را به عهده بگیرند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه در ارتش علاوه بر آموزش های رزمی و نظامی، حوزه های فرهنگی و معنوی و بصیرتی نیز به سربازان آموزش داده می شود؛ اظهار کرد: این تلفیق مبارکی است از آموزه های معنوی و رزمی که در هیچ نهادی جز نیروهای مسلح آموزش داده نمی شود.

وی با اشاره به فرمایش امام خامنه ای که ارتش را گنجینه ای از ارزش های اسلامی می دانند؛ تصریح کرد: این امر در بدنه ارتش ملموس است و سربازان باید آنچه در ارتش یاد می گیرند را تبیین و تشریح کرده و سفیر و مُبلغ خوبی برای ارتش جمهوری اسلامی باشند.


امیر غلامعلیان سپس به روحیه بسیجی اشاره و اظهار کرد: امروز تفکر بسیجی فقط اختصاص به نیروی مقاومت بسیج ندارد بلکه هر کار بدون مزد و منت و جهادی برای رسیدن به هدف در کمترین زمان با بالاترین دقت و کیفیت، کار بسیجی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه های گمشده در اقتصاد ما کم رنگ بودن تفکر بسیجی است که اگر این تفکر در اقتصاد و سازمان های اجرایی به بهترین نحو اجرا شود راه برون رفت از بحران های سیاسی و اقتصادی است وارتش و نیروهای مسلح هم امروز در راستای همین تفکر به بازدارندگی رسیدند که کسی جرأت تعدی به کشور ما را ندارد.

امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه هر کس قصد کوچکترین تعدی به  کشور ما داشته باشد؛ با بزرگترین پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد؛ افزود: خیلی از سلاح ها و تجهیزات را برای زمانی گذاشتیم که دشمن دعوت به زورآزمایی کند که آن وقت خروجی آن را نشان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بدنه ارتش یک بدنه مقدس و پیشرفته در کنار نظام است؛ به جشنواره حضرت علی اکبر اشاره کرد و آن را در راستای لبیک به فرمایشات رهبری در خصوص توجه به نسل جوان دانست و افزود: نیروی زمینی ارتش طرح «لبیک ۲۲» را پیش بینی کرده که محور اصلی سربازان هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش خاطرنشان کرد: در راستای اجرای جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام از بین ۱۱ مؤلفه تأثیرگذار که برای سربازان خود قائل هستیم اعم از مسئولیت پذیری، ابتکار، مسائل دفاعی و امنیتی، خلاقیت، ازدواج و همسرگزینی و... رقابتی انجام و افرادی انتخاب می شوند.

وی گفت: امروز از۴۰ نفر سرباز در مؤلفه های 10 گانه و ۵ نفر از مربیان آنان نیز تجلیل می شود که حدود ۱۰ درصد آنان به جشنواره کشوری راه پیدا می کنند.

کد خبر 1733066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha