برگزاری بزرگترین گردهمایی کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری بزرگترین گردهمایی آموزشی، علمی و تشکیلاتی کانون های مهدویت دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

دکتر حجت الاسلام «محمد تقی مبشری» در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان از برگزاری بزرگترین گردهمایی آموزشی، علمی و تشکیلاتی کانون های مهدویت دانشگاه های سراسر کشور خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان افزود: این گردهمایی آموزشی علمی به میزبانی دانشگاه فرهنگی و با همراهی نهاد رهبری، مجمع اندیشه مهدویت راهور، بنیاد فرهنگی حضرت موعود، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت ۲۲ تا ۲۶ آبان ماه در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دبیران کانون های فرهنگی مهدویت و مسئولان کانون های مهدویت، دانشگاه های سراسر کشور در این گردهمایی حضور دارند، خاطرنشان کرد: در کنار برنامه های متنوع فرهنگی ۱۸ ساعت دوره آموزشی توانمندسازی با حضور اساتیدی چون حجت الاسلام پناهیان، دکتر رحیم پورازغدی، سید احمد موسوی و سید رضی موسوی برگزار می شود.

حجت الاسلام مبشری ادامه داد: نشست های تشکیلاتی و حلقه های رشد با پشتیبانی نهاد رهبری در خصوص مسایل مهدویت، شبکه سازی پیش از ظهور، مسایل مهدویت، جریان شناسی مهدویت در پس ظهور، مهدویت در افق رسانه، سرفصل های متناسب با حوادث منطقه و نشانه های ظهور از جمله برنامه های این گردهمایی است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از فعالان فرهنگی مهدوی و قرآنی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت دانشگاه فرهنگیان در مشهد حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: افتتاحیه گردهمایی بزرگ در حرم مطهر امام رضا (ع) و روز دوشنبه ۲۲ آبان با حضور شخصیت های کشوری برگزار می شود.

حجت الاسلام مبشری در خصوص برگزاری دومین همایش حافظان و قاریان و مدیران دارالقرآن و دبیران کانون های قرآن در واحدهای آموزشی ، فعالان قرآنی دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: در قالب این همایش که ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور است، دوره تخصصی روش های ارزیابی از سطح بندی سواد قرآنی و حفظ قرآن جز ۳۰ آموزش داده می شود تا این افراد که خود حافظ قرآن نیز هستند، ارزیاب سطح بندی قرآنی تمام دانشجو معلمان شوند. این کلاس ها با همکاری سازمان پژوهش آموزش و پرورش برگزار می گردد و استادان این دوره آقایان دکتر رضا نباتی و دکتر خدائیان از مولفین کتاب های آموزشی قرآن می باشند.

وی با بیان اینکه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در طرح سطح سنجی سواد قرآنی شرکت خواهند کرد، یادآور شد: در حال حاضر در ۶۴ پردیس دانشگاه فرهنگیان، دارالقرآن تاسیس شده و فعالیت های قرآنی انجام می دهند.

شایان ذکر است دانشگاه فرهنگیان در تابستان سال جاری میزبان سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه های کشور بود.

کد خبر 1733114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha