هزار مسکن روستایی برای مددجویان کمیته اصفهان امداد احداث می شود

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: هزار مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد استان اصفهان با حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

«کریم زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه ۲۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد استان اصفهان فاقد مسکن هستند، اظهارداشت: نداشتن خانه و سرپناه یکی ازچالش های مهم اقشار ضعیف و تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: این افراد توان خرید و احداث منزل را ندارند و از طرفی اجاره بها و رهن خانه نیز برای آن ها سخت شده به همین خاطر باید نگاه جدی به این حوزه صورت بگیرد.

وی با اشاره به احداث مسکن روستایی برای این افراد گفت: هزار واحد مسکونی طی سال های اخیر احداث و تحویل مددجویان شده و در حال حاضر نیز هزار واحد دیگر در حال ساخت است.

زارع نقش و همکاری مسئولان محلی، خیرین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان را مهم خواند و یادآورشد: تلاش دسته جمعی در روستاها باعث شده تا این افراد جامعه خانه دار شوند.

وی با بیان اینکه خرید، احداث و اجاره مسکن در شهرها سخت تر از روستاها است، خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن به افراد تحت پوشش پرداخته شده تا آن ها مشکل مسکن خود را رفع کنند.

خودکفایی و کمک به کاهش وابستگی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مهم است، گفت: کمک های دولتی و کمیته امداد پاسخگوی نیاز آن ها نبوده و خیرین و مشارکت مردمی توانسته در شرایط اقتصادی امروز کارگشا باشد.

وی ادامه داد: کمک به خودکفایی و کاهش وابستگی این قشر خدمت بزرگی محسوب می شود تا آن ها بتوانند عزت مندانه زندگی کنند و شرایط بهتری را نسبت به دریافت کمک های حمایتی داشته باشند.

زارع اضافه کرد: کمک به کاهش وابستگی و جلوگیری از ورود افراد به چرخه حمایت موضوع دیگری است که با ارائه تسهیلات بانکی اشتغال زایی می توان مانع از افزایش جمعیت مددجویان شد.

کد خبر 1733195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha