ثبت نام ۱۵۰۰ نفر در بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی/ ۴۰ قصه در جشنواره استانی به رقابت می پردازند

غیناقی گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی گلستان شرکت کردند که از این تعداد ۴۰ قصه در اختتامیه جشنواره به رقابت می پردازند.

الهه غیناقی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: فعالیت بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از (۲۵ مرداد) در استان گلستان آغاز شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افزود: این جشنواره با هدف عمومی سازی و مردمی سازی جریان قصه گویی و گسترده سازی آموزش قصه گویی برای جامعه همه مخاطبین در سنین مختلف برگزار می شود.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ و هنر و ادب در حوزه کودک و نوجوان همواره تلاش کرده تا این ابزار ارزشمند تربیتی را حفظ و تقویت کند.

غیناقی اظهارداشت: این جشنواره در بخش ملی، آیینی و سنتی، زبان اشاره و بخش بین الملل و قصه های ۹۰ ثانیه برگزار شده است.

وی گفت: هدیه ویژه در بخش سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، هدیه ویژه لبخند، بخش نیروی انتظامی و بخش غزه با موضوع حمایت از کودکان فلسطین از بخش های این جشنواره است که در این زمینه از سوی تمام مخاطبان قصه جمع آوری شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه تا کنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این جشنواره ثبت نام کردند، افزود: علاقمندان برای شرکت در بخش ۹۰ ثانیه و بین الملل تا پایان آبان فرصت ثبت نام در این رقابت را دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ قصه از بین قصه های ثبت شده در دبیرخانه به مرحله استانی راه یافتند که در این راستا اختتامیه مرحله استانی قصه گویی در روز های سه شنبه و چهارشنبه (۲۳ و ۲۴ آبان) با اجرای زنده قصه های برتر در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ویلاشهر گرگان برگزار می شود.

غیناقی گفت: داوران این جشنواره از داوران منتخب کشوری هستند و قصه گویان برتر برای مسابقات ملی و بین المللی اعزام می شوند.

کد خبر 1733213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha