پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی پرداخت شده است.

پروانه کلاته، معاون صنایع دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با انعقاد تفاهم ‌نامه بانکی با بانک کشاورزی، تسهیلات بانکی به صنعتگران و هنرمندان فعال استان تعلق می‌گیرد و از محل اعتبارات بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد صنعتگران این استان بانوان هستند، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای حمایت از صنعتگران و هنرمندان، توسعه صنایع‌دستی استان و رشد اقتصادی صورت ‌گرفته و  متقاضیان دریافت تسهیلات صنایع دستی می توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند و به زودی تسهیلات جدید برای کمک به توسعه فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی استان ابلاغ می شود.

کلاته عنوان کرد: نیمه نخست امسال جدای از آموزش های عمومی صنایع دستی، چهار دوره تخصصی چله کشی و به‌بافی، چادرشب بافی و دارایی بافی برگزار شد و در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار صنعتگر در ۶۹ رشته صنایع‌دستی همچون دست ‌بافت‌های داری، نساجی سنتی، سراجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره فعالیت می‌کنند.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

خراسان شمالی ۱۸ هزار صنعتگر در رشته های مختلف صنایع دستی دارد که بیشتر در رشته گلیم بافی و دست بافته های داری فعالیت می کنند.

کد خبر 1733255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha