کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه ای برگزار می‌شود

حجت الاسلام محمدحسنی از برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب به همت عقیدتی سیاسی ارتش، جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری عقیدتی سیاسی ارتش و جامعه المصطفی در سطح بین المللی برگزار می شود و صرفا مختص به ایران نمی شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: سازمان ها و نهادهای مختلفی در این کنگره نقش آفرینی داشتند که گوشه ای از این اقدام ارزشمند را ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد. بر همین اساس تفاهم نامه ای میان ارتش و جامعه المصطفی امضا شده است که بر اساس آن تقسیم کار و وظایف صورت گرفته است. این کنگره دو روز دیگر در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.

وی گفت: اقدامات فراوانی برای برگزاری این کنگره انجام شده است و تلاش کردیم هرچه در توان داریم پای کار بیاوریم تا این اجلاسیه در شان کنگره برگزار شود. اجلاسیه های دیگر این کنگره (اجلاسیه اول) فردا در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و اجلاسیه دوم نیز در ارتش برگزار می شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این کنگره گفت: رهبر انقلاب از جمله شخصیت های جهانی ذوالفنون هستند که در بسیاری از حوزه های علوم انسانی صاحب نظر بوده، از جمله قرآن، کلام و... که در این کنگره منظومه فکری رهبر انقلاب در حوزه قرآن و انتشار آن در جامعه هدف یعنی امت اسلامی مد نظر قرار دارد زیرا قرآن برای تمام بشریت است و صرفا مختص به اسلام نیست.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: اگر بخواهیم از جامعه بزرگی در تراز قرآنی برخوردار شویم باید قرآنی شویم و در این عرصه به دنبال کسانی باشیم که اشراف کامل به موضوعات قرآنی در حوزه های مختلف دارند. ارتش با بضاعت کمی که در اختیار دارد تحقیقاتی را دراین زمینه به نتیجه رسانده است و نظریات رهبر انقلاب در حوزه مسایل قرآنی جزو استثنایی ترین نظرات است که شاید نمونه علمی آن وجود نداشه باشد.

وی گفت: رهبر انقلاب در حوزه قرآنی جزو دردانه ها به حساب می آیند و نظریه های منحصر به فردی در حوزه جامعه قرآنی و اداره آن دارند اما آیا نسل جدید با این نظریات آشنا هستند و یا نخبگانی در دنیا این نظریات را تا چه اندازه می شناسند و یا چه کسانی مکلف هستند این زمینه را فراهم کنند و این کار زمین مانده را چه کسی باید انجام دهد؟

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: نسل جوان باید با این دیدگاه ها آشنا شود و آشنایی با این دیدگاه باید به گستره جهانی تبدیل شود. عناصر فعال قرآنی وظیفه دارند دیدگاه رهبری را به جامعه اسلامی برسانند. در این زمینه جامعه المصطفی پرچمدار است.

وی در مورد فعالیت های قرآنی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سازمان هایی است که ارتباط تنگاتنگی با قرآن دارد و می توانیم بگوییم از به روز ترین سازمان های قرآنی در کشور است. مسابقات قرآن ارتش در سطح خانواده بیست و سومین دوره و در سطح کارگران چهل و سومین دوره خود را پشت سر گذاشته است. ارتش بعد از پیروزی انقلاب به قرآن پناهنده شده است و در طی ۴۵ سال گذشته از عمر انقلاب ۴۳ دوره مسابقات را برگزار کرده است.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: ۳۷ هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده های آنها حافظ یک تا سه جزء قرآن هستند که سهم ارتش از جامعه قرآنی مد نظر منویات رهبر انقلاب ۶۳ هزار نفر است. ارتش همواره برنامه های قرآنی را در اولویت های خود قرار داده و سه شنبه هر هفته ندای قرآن در همه جای ارتش به گوش می رسد و شاهد برگزاری هفت هزار کلاس قرآن در روز سه شنبه هستیم.

وی در مورد مقاله های این کنگره تصریح کرد: برای تعیین مقالات برتر و شایسته سازوکار و داوری خاصی مد نظر قرار گفته و مقالات به شکل بی نام بررسی و تعیین سطح می شوند. این کنگره از دو سال قبل آغاز شده است و دانشگاه آزاد اسلامی، عقیدتی سیاسی ارتش و جامعه المصطفی در برگزاری آن همت گمارنده اند. هدف از این کنگره ابتدا خدمت به ساحت قرآن کریم و نقش معارف اهل بیت است و پس از آن شناخت و ارایه اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب در محورهای مختلف است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در این کنگره ۱۵ کارگروه موضوعات مختلف روش شناسی، علوم و قرآن، قرآن و مستشرقان، قرآن و سبک زندگی، قرآن، هنر و رسانه، قرآن و فقه و .... تشکیل شده است و تمامی مسئولان در این کارگروه ها صاحب نظر هستند. این همایش در ۲۰ محور برگزار می شود.

کد خبر 1733296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha