اجرای طرح «پیوند مدرسه، مسجد و منزل» در ۳ هزار مدرسه

باقری از برگزاری طرح ۳ میم با عنوان مدرسه، مسجد و منزل در ۳ هزار مدرسه خبر داد و گفت: آموزش و پرورش با اعلام آمادگی برگزاری محافل انس با قران را زمینه حضور دانش آموزان در مساجد را فراهم می کند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر اینکه درباره احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد چه اقداماتی انجام شده است، اظهار کرد: مرکز رسیدگی به کانون های مساجد در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برای مساجد، جلسه ای درباره هم افزایی دستگاه ها برگزار کرده بود؛ براساس فرمایش رهبری که فرموده اند «هریک از مساجد محل، یک پایگاه قرآنی هستند و باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند» این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا وظیفه آموزش و پرورش مشخص است؛ درحال حاضر ۳ هزار مدرسه در جوار مسجد داریم که آموزش و پرورش یکی از دستگاه هایی است که می تواند در این زمینه اثرگذار باشد تا بتوانیم با هم افزایی سایر دستگاه ها موضوع را پیگیری کنیم.

باقری اظهار کرد: طرح «سه میم» در ۳ هزار مدرسه در حال اجراست این طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل است؛ اگر ۳ هزار مساجدی که در جوار این مدارس وجود دارند، به اهمیت این موضوع دست یابند و امام جماعت مسجد و مسئول کانون در نماز مدرسه حضور فعال داشته باشد، ارتباط عمیق تر برقرار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اظهار کرد: باید تلاش کرد در راستای تحقق فرمایش رهبری، محافل انس با قرآن در مساجد برگزار شود ما نیز آمادگی خود را اعلام می کنیم تا این موضوع به صورت تعاملی اجرا شود که هم مساجد، در مدارس محفل قرآن ایجاد کنند و هم زمینه حضور دانش آموزان در مساجد به منظور برگزاری محفل انس با قرآن و استماع قرآن فراهم شود.

وی همچنین افزود: در این راستا در سامانه جامع پرورشی این امکان فراهم شده که دانش آموزان عضو هیات های مذهبی، برای برقراری پیوند مدرسه و مسجد تلاش کنند. همچنین دانش آموزان عضو محافل نیز تلاش می کنند محافل انس با قرآن را با کمک مساجد در مسجد برگزار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1733301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha