یادواره شهید مدافع سلامت در جیرفت برگزار شد

به مناسبت یکمین سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت محمد سالاری یادواره ای در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به مناسبت یکمین سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت شهید محمد سالاری یادواره ای در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

یادواره شهید مدافع سلامت در جیرفت برگزار شد

حجت الاسلام اصغر شاهرخی در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سالاری، گفت: یکی از بارزترین ویژگی های مردم ایران، حضور به موقع در صحنه است وقتی احساس می کنند دشمن به کشور ما حمله می کند در ۸ سال دفاع مقدس جانانه ایستادگی می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید و صدها هزار نفر آزاده و جانباز بیانگر حضور به موقع مردم در صحنه است.

وی ابراز کرد: در دوران بیش از ۴۰ ساله پیروزی انقلاب اسلامی حضور و نقش مردم در صحنه بسیار بارز و چشمگیر بوده شاید برخی از نسل ها دوران دفاع مقدس را درک نکرده باشند اما کادر درمان در دوران کرونا برای دفاع از جان مردم پای کار آمدند.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: وقتی ویروس منحوس کرونا به صورت یک اپیدمی جهان گیر شد بسیاری از ترس مبتلا شدن حتی از خانه های خود بیرون نیامدند اما مدافعان سلامت جانانه از همان روز اول در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس حضور داشتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: پس از شیوع کرونا در بسیاری از کشورها کادر درمان کارشان را رها کردند اما کادر درمان ما ایستادند و علاوه بر این افرادی بودند که داوطلبانه برای خدمت به مردم با ایثار و فداکاری به یاری کادر درمان آمدند.

یادواره شهید مدافع سلامت در جیرفت برگزار شد

امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی جزء برترین کشورهایی است

ایوب سنجری در این یادواره، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران جزء کشورهای مقتدر جهان است و این یک شعار نیست زیرا ایرانی ها همیشه در همه صحنه ها نشان داده اند که نترس شجاع، زیرک و باهوش هستند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عنبرآباد با بیان اینکه دشمن در دوران ها و زمان های مختلف ما را آزموده و قدرت ما را دیده است، ابراز کرد: در جنگ تحمیلی، تمام کشورهای دنیا در مقابل ما ایستادند و با نگاه به تاریخ می بینیم که تا به امروز شرق و غرب در مقابل هیچ کشوری به جزء ایران در کنار هم صف آرایی نکرده اند.


وی با اشاره به این که دشمن دشمنی خود را در حق ما ثابت کرده، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی علی رغم این که هیچ امکانات و تجهیزاتی نداشتیم، ارتش از هم پاشیده بود، سپاه پاسداران تازه به فرمان امام تشکیل شده بود، فرمان بسیج مردمی داده نشده بود و قریب ۴۰ قدرتمند به‌ ما حمله ور شدند اما نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند.


سنجری عنوان کرد: پس از شیوع کرونا تمام دنیا با چالش مواجه شدند اما در اینجا کادر درمان علی رغم این که می دانستند اگر در بخش کرونا خدمت کنند احتمال به خطر افتادن جانشان هست اما با شجاعت و فداکاری به مردم خدمت کردند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عنبرآباد با اشاره به این که روزی با شجاعت اسلحه به دست گرفتیم و با تمام قدرت های جهان جنگیدیم، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی جزء برترین کشورهایی است که ۹۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی با بیان اینکه نباید نقاط مثبت را فراموش کنیم، گفت: اوایل انقلاب تمام پزشکان از کشورهایی مثل هند و پاکستان وارد کشور می شدند اما امروز ما صادر کننده پزشک به سراسر دنیا هستیم ما نخبگانی داریم که در دنیا کارهایی انجام داده اند که کسی نتوانسته انجام دهد.

سنجری با اشاره به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه، ابراز کرد: بیش از ۷۵ سال است که مردم مظلوم‌ فلسطین و غزه تحت محاصره رژیم صهیونسیتی قرار دارند و اکنون در مقابل با آنها ایستاده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عنبرآباد تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که اگر در مقابل استکبار در راس آنها آمریکای جنایتکار یک قدم عقب نشینی کنیم آنها ۱۰ قدم جلو خواهند آمد پس باید در مقابل آنها محکم و استوار ایستاد.

کد خبر 1733321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha