آغاز پویش ملی سلامت در گیلان

رضوانی از آغاز پویش ملی سلامت با تمرکز بر غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا در سراسر شهرها و روستاهای استان گیلان خبر داد گفت : از همه گروه های سنی بالای ۱۸سال دعوت کرد در این غربالگری شرکت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی گیلان امروز ( دوشنبه ۲۲ آبان ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش ملی سلامت همزمان با سراسر کشور در استان گیلان هم اجرا می شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: هدف از اجرای این طرح، شناسایی زودرس افراد مبتلا به دیابت ، بیماری فشار خون بالا ، کاهش عوارض این بیماری ها ، آموزش خودمراقبتی و ارتقای سواد سلامت مردم است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات بیماری های دیابت و فشار خون بالا در سلامت افراد، این بیماری ها را زمینه ساز بیماری های قلبی- عروقی، کلیوی و ...دانست و گفت ؛ پویش سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی بیماری های فشار خون بالا و دیابت، در تمام شهرها و روستاهای استان اجرا می شود و همه گروه های سنی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری  روستایی و خانه های بهداشت در اندازه گیری فشار خون و دیابت خود غربالگری می شوند.

کد خبر 1733336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha