تدارک میقات الرضا طبس جهت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: طی هفته کتاب و کتابخوانی بحث اجرای مسابقه و پویش کتابخوانی، نشست خوانش کتاب، جشن کتاب، نمایشگاه کتاب کودک، تجلیل از کتابداران و اعضای کتابخانه و عضوپذیری رایگان در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مهدی قاسم زاده-مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در دستور کار این آستان مقدس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی متناسب با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی از منظر بزرگان دین یکی از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان مقدس است.

قاسم زاده بیان کرد: کتابخانه حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس آمادگی دارد تا در جهت معرفی یک عنوان کتاب کتابخانه از طریق رادیو هر روز در طول هفته توسط کتابداران و اعضاء کتابخانه با صدا و سیمای آستان همکاری داشته باشد.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس با اشاره به بحث عضو پذیری به صورت رایگان گفت: در طول هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترغیب و تشویق عموم مردم خاصه نوجوانان و جوانان به امر مطالعه به ویژه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و اداره بهزیستی این طرح عضوپذیری رایگان اجرا می شود و بخشش دیرکرد کتاب در طول هفته کتاب و کتابخوانی را اجرا خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: معرفی کتاب، نرم افزار و پایگاه های اطلاعاتی، ایستگاه مطالعاتی دیجیتال هر روز در طول هفته کتاب و کتابخوانی در قالب طرح «تحفه دانایی» در فضاهای مجازی به همت این آستان اجرا می شود.

قاسم زاده ادامه داد: طی این هفته از یک نفر از کتابداران به همراه یک نفر از اعضای شاخص خوانش کتاب خواهران و ۶ نفر از اعضای کتابخانه این آستان مقدس تجلیل خواهند شد و تجلیل از همکاران کتابدار به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار درهفته کتاب با اهداء هدیه در دستور کار داریم.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی گفت: مسابقه کتابخوانی سراسری اینترنتی تحت عنوان «تو تنها نیستی» جهت حمایت از کودکان فلسطینی و شناسایی جنایات رژیم اشغالگر قدس در زیر پرتال میقات الرضا به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

وی بیان کرد: میزبانی از اهالی قلم و پیشکسوتان عرصه کتاب و فرهنگ شهرستان و خرید کتاب کمک آموزشی برای کتابخانه در دستور کار است و پویش کتابخوانی «بخوان و بگو» در آستانه هفته کتاب در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار ‌می شود.

قاسم زاده در پایان گفت: برگزاری نشست خوانش کتاب جهت پرداختن به اهمیت مطالعه و شیوه های مطالعه و برپایی نمایشگاه کتاب کودک همراه با قصه گویی و معرفی کتاب‌های دفاع مقدس همراه با ترویج سبک زندگی قهرمانان ملی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، برگزاری جشن کتاب در دستور کار است.

کد خبر 1733406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha