جشنواره خیرین مدرسه ساز فرصتی برای بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان فرصتی مغتنم برای بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی مهر» امروز در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش رو بودن رویداد مهم جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: تاکنون خدمات خوبی از خیرین در سطح استان انجام شده و باید تمامی دستگاه های متولی ،خدمات رسان باید اموزش وپرورش را برای هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره کمک و همراهی کنند.

وی خواستار آماده کردن گزارشی از وضعیت مدارس فرسوده و نا ایمن ،کمبود فضاهای آموزشی استان به ویژه در شهرستان بویراحمد شد تا در اختیار خیرین و مهمانان جشنواره قرار دهند تا گام مثبتی برای رفع مشکلات آموزشی برداشته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا ابراز ناضایتی از پرداخت نکردن سهم آموزش و پرورش توسط برخی شهرداری‌های استان گفت:هیچ گونه توجیهی برای پرداخت نکردن این سهم توسط شهرداری هایی که از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند پذیرفته نیست و باید جوابگوی عملکرد ضعیف خود در این زمینه باشند.

سید جواد هاشمی‌مهر با ابراز خرسندی از ارائه گزارش ،نداشتن کلاس بدون معلم در استان از دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت استان تشکر کرد اما از آنان خواست با اخذ تدابیر و برنامه ریزی های بهتر معضل کمبود معلم که ابتدای امسال در برخی نقاط استان با آن مواجه بودیم تکرار نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه این نشست با سه دستور کار برگزار شد، گفت:ساماندهی نیروی انسانی،پرداخت سه درصد از صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی به حساب آموزش و پرورش و هماهنگی برای چه باشکوه تر برگزار کردن بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان از جمله دستور کارهای این نشست بود.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به در پیش رو بودن این جشنواره از مسئولان و اصحاب رسانه به ویژه صداوسیما خواست تا آموزش و پرورش را برای برگزاری هر چه بهتر، پوشش و انعکاس اخبار به موقع این رویداد مهم کمک و همراهی کنند.

نماینده شهرداری یاسوج هم با بیان اینکه طی دو سال از محل وصول عوارض صدور پروانه های ساختمانی ،تفکیک زمین،پذیره و نوسازی بیش از 600 میلیون تومان به حساب آموزش و پرورش واریز کرده است گفت:تلاش می شود تا پایان سال مطالبات باقیمانده پرداخت شود.

وی تسهیل ایاب و ذهاب دانش آموزان در شهر یاسوج را یکی دیگر از اولویت های کاری شهرداری اعلام کرد و افزود:در آینده نزدیک 30 دستگاه ون و هفت دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود که با اضافه شدن این تعداد دستگاه خودرو کمک شایانی هم به جامعه هدف آموزش و پرورش در این شهرو هم به شهروندان شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه این نشست به موضوع ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت:بیش از سه هزار آموزشگاه با 14 هزار معلم و هفت هزار و 800 کلاس درس سال تحصیلی جدید را در استان شروع کردند.

جمالی آرند با بیان اینکه همانند سایر استان ها در ابتدای شروع سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه بودیم افزود:با تدابیر صورت گرفته پنج هزار و 200 ساعت کلاس درس با بکارگیری نیروهای ماده 28، دانشجومعلمان، بازنشستگان و حق التدریس این مشکل مرتفع شد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ کلاس درسی بدون معلم در استان نداریم.

جمالی آرند احیاء رشته هایی نظیر کارو دانش ،فنی و حرفه ای و ریاضی را از جمله اقدامات این معاونت برای ایجاد توازن رشته ای در بین دانش آموزان برشمرد و افزود:بر اساس اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی به استان گرایش دانش آموزان به رشته تجربی در استان را از 44 درصد به 41 درصد کاهش دادیم.

سید رضا حسینی‌نیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور 100 خیر بنام داخل و خارج از کشور به میزبانی شهر یاسوج خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته که استان از این جشنواره بیشترین بهره را ببرد.

کد خبر 1733475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha