لزوم استفاده از «هنر نمایش» برای انتقال مفاهیم فرهنگی اجتماعی

عزیززاده گرجی گفت: باید ساز و کار حضور هنرمندان تئاتر و نمایش عروسکی در بخش نمایش خیابانی و صحنه ای فراهم شود چراکه این حضور و فعالیت می تواند موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و... را متناسب با ذائقه مخاطب امروزی به اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان عرضه بدارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن ادای احترام به شهدای مظلوم غزه به ویژه کودکان و زنان و اعلام انزجار از حملات و جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل با بیان اینکه امروز اگر در دنیا کسی پیام مهمی دارد باید زبان انتقال پیام را هم داشته باشد، اظهار کرد: بهترین زبان انتقال پیام زبان هنر است اگر بخواهیم پیام ما نافذ باشد و به درستی به مقصد برسد باید از ابزار هنر بهره گرفته شود.

لزوم استفاده از «هنر نمایش» برای انتقال مفاهیم فرهنگی اجتماعی

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته پیام ها را با استفاده از هنرهای نمایشی به دانش آموزان منتقل می کنند، افزود: یکی از درس های مرتبط با کتاب تاریخ مقطع راهنمایی در تهران پایتخت ایران اسلامی در قالب نمایش ارائه شد و به فهم مطلب توسط مخاطب بسیار کمک شد.

عزیززاده گرجی با اشاره به کارکرد هنر به ویژه هنرهای نمایشی برای ایجاد فضای مفرح برای تربیت و آموزش، گفت: علامه جوادی آملی در دیدار مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) فرمودند: «اگر پیامبری در عصر حاضر مبعوث می شد معجزه اش از جنس هنر بود.»یعنی این که پیام باید مطابق میل و ذائقه مخاب باید فرآوری شود تا مورد پسند مخاطب واقع گردد.

لزوم استفاده از «هنر نمایش» برای انتقال مفاهیم فرهنگی اجتماعی

وی با اشاره به پیشینه دینی، علمی، فرهنگی و هنری، آداب و رسوم، فرهنگ و سبک و سیره مفاخر و مشاهیر استان مازندران، برلزوم معرفی و انتقال این داشته ها به زبان هنر بین نسل نو تاکید کرد و ادامه داد: باید تبیین جایگاه مازندران و ظرفیت های این استان با محوریت دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از زبان هنر انجام پذیرد.

عزیززاده گرجی بیان کرد: باید ساز و کار حضور هنرمندان تئاتر و نمایش عروسکی در بخش نمایش خیابانی و صحنه ای فراهم شود چراکه این حضور و فعالیت می تواند موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و... را متناسب با ذائقه مخاطب امروزی به اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان عرضه بدارد.

وی از اعلام همکاری و حمایت از گروه های نمایشی خبر داد و گفت: دیدن نمایش از سوی مسئولین به همراه خانواده هایشان بهترین شیوه حمایت و همراهی با هنر تئاتر است.

عزیززاده گرجی برلزوم تقویت و توسعه انجمن هنرهای نمایشی استان در سطوح مختلف تاکید کرد و افزود: این انجمن در شهرستان ها نیز باید با قوت فعالیت داشته باشد.

کد خبر 1733541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha