کتاب یک عنصر فرهنگی و ماندگار است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کتاب یک عنصر فرهنگی و ماندگار و کتابخانه یک نهاد فرهنگی اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، در آیین استانی گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب در استان آذربایجان غربی، گفت: کتاب یک عنصر فرهنگی و ماندگار و کتابخانه یک نهاد فرهنگی اثرگذار است.

وی افزود: در دو سال اخیر، اقدامات مؤثری در حوزه کتابخانه های عمومی در سطح استان انجام شده و توسعه فضای کتابخانه‌ای، به ویژه در مناطق محروم از اهداف سفرهای شهرستانی استاندار و شورای برنامه ریزی و توسعه می باشد.

ابراهیمی گفت: در بحث ترویج کتابخوانی، خانواده نقش مهم و اساسی از طریق ایجاد انگیزه و تقویت عادت به مطالعه، دارد و کودکان و نوجوانان، قشر آینده ساز هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و توجه به خانواده ها لازم و ضروری است، گفت: ایران اسلامی، کشوری با سبقه فرهنگی و تاریخی گسترده است؛ تولید محتوای مناسب، تولید محتوا و قلم فرسایی نویسندگان متناسب با ذائقه و نیازمندی جامعه با رعایت اصالت دینی و اسلامی، لازمه تقویت بنیه فرهنگی کشور است.

کتاب یک عنصر فرهنگی و ماندگار است

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی،  گفت: 24 آبان ماه، سالروز گرامیداشت علامه طباطبایی و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است؛ سی و یکیمن دوره هفته کتاب مزین به شعار «آینده خواندنی است» بوده و فرصتی برای پاسداشت فعالین این عرصه است.

وی با اشاره به افزایش شاخص‌های کتابخانه ای در یک سال گذشته گفت: با تلاش کارکنان کتابخانه های عمومی در یک سال گذشته، رشد 20 درصدی در میزان عضویت و رشد بیش از 45 درصدی در میزان امانت در مجموع 74 باب کتابخانه های عمومی استان را داشته ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی ادامه داد:  تبدیل فرهنگ کتابخوانی به یک گفتمان اثربخش محوریت برنامه های کتابخانه های عمومی استان است.

وی افزود: تلاش برای جذب حداکثری عموم به کتابخانه، پویایی کتابخانه، به روز رسانی خدمات، بازطراحی فضای کتابخانه و خدمات کتابخانه ای، توجه ویژه به نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف، ترویج کتابخوانی در مناطق کم برخوردار با تمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان و ... از برنامه‌های این اداره‌کل است.

گفتنی است؛ اجرای گروه سرود، نمایشگاه آثار اهل قلم استان، نمایشگاه توانمندی های کتابداران، پخش کلیپ های مرتبط و .... بخش های دیگری از این آئین بود. در پایان این مراسم از برگزیدگان فعال در حوزه کتابخانه‌های عمومی تقدیر شد.

کد خبر 1733549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha