طرح قالیبافی برای عتبات عالیات کار ابداعی خراسان جنوبی/ وقف ۱۸۰۰ درخت پسته برای عتبات

جوینده گفت: طرح قالی بافی برای عتبات عالیات برکات مهمی در کشور داشت که کار ابداعی استان خراسان جنوبی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی جوینده شامگاه (۲۳ آبان) در دیدار با رئیس ستاد عتبات عالیات کشور با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کارکردهای ستاد عتبات عالیات متفاوت شده است و در بخش توسعه و بازسازی از سال ۸۴ تاکنون خراسان جنوبی حرف برای گفتن داشته است و بسیاری از موضوعات ابتکاری و خلاقی از استان ما بوده است. 

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: طرح قالی بافی برای عتبات عالیات برکات مهمی در کشور داشت که کار ابداعی استان خراسان جنوبی بود، یکی از طرح های ما طرح برکت و کسر از حقوق کارمندان برای عتبات عالیات بود که نیروهای نظامی و کسبه و حتی کشاورزان توجه ویژه ای به آن دارند.

وی با بیان اینکه حتی بارگاه های زرشک، محصول استراتژیک استان، عناب، زعفران، درختان مثمر همانند درختان پسته برای عتبات عالیات اختصاص یافته است، گفت: در بحث وقفیات بزرگترین باغ پسته با ۱۲ هکتار،  دو منزل در بشرویه به ارزش چهار میلیارد تومان به عتبات عالیات هدیه داده شده است. در یک شهرستان هزار و ۸۰۰ درخت پسته برای ۲۵ سال و یا به صورت مادام العمر وقف ستاد شده است. 


جوینده با اشاره به فعالیت‌های استان در کاظمین در ایام اربعین گفت: ۸۵ تن برنج،  ۸۰ تن گوشت و ۹۰ تن آرد به کاظمین منتقل شده است که کار بزرگی است.

وی از اعزام کارگران و نیروی انسانی متخصص به عتبات عالیات خبر داد و گفت: کارکرد اجتماعی ما باید پر رنگ شود، در سال ۱۴۰۱ زلزله بشرویه ۲ هزار اسکان اضطراری در موکب ما مستقر شدند و ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان به مردم کمک کردیم.


رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: میقات الرضا ( محل اسکان و استراحت زائرین ) در استان به صورت جدی پیگیری می شود، امسال ۳۷ هزار زائر پاکستانی را در خراسان جنوبی اسکان دادیم، همچنین ساخت زائرسرای مشهد به همت ستاد عتبات عالیات در حال انجام است. 


وی افزود: برای موضوع نشان ارادت ۱۲ برنامه زنده تلویزیونی برای پنج شبکه استانی را تدارک دیدیم که کار ویژه صدا و سیما بود. 

وی با اشاره به واگذاری معادن به ستاد عتبات عالیات، افزود: خراسان جنوبی ظرفیت های معدنی خوبی دارد و می توانیم این مهم را پیگیری کنیم.

کد خبر 1733561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha