خودکفایی بیش از ۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد/ ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد

بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد با دریافت تسهیلات از دریافت خدمات این نهاد خارج شده و خودکفا شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از حمایت های ایشان، استاندار و نمایندگان گلستان تشکر کرد و گفت: استان گلستان از شاخص های قابل قبولی در کشور برخوردار است و در این راستا رتبه خوبی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، افزود: کمیته امداد برای همه مددجویان تحت پوشش به جز سالمندان و بیماران صعب العلاج، توانمندسازی و اشتغالزایی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد با دریافت تسهیلات از دریافت خدمات این نهاد خارج شده و خودکفا شده اند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در استان گلستان نیز ۲ هزار و ۶۵۳ نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به درآمد رسیدند و خودکفا شدند.

وی اظهارداشت: با خودکفایی این افراد پرداخت مستمری قطع شده اما مشاوره و بازاریابی از سوی کمیته امداد ادامه دارد تا حداقل حقوقشان به حد نصاب حقوق کارگران برسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مجلس شورای اسلامی نیز امسال ۳۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد مصوب کرده که در حال پرداخت است.

وی، یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد را ایجاد اشتغال خانگی عنوان کرد و افزود: ۵۳ درصد سرپرست خانوارهای تحت پوشش بانوان هستند که با ایجاد شغل در منزل، شغل مادر بودن آنها نیز در خانه حفظ می شود.

بختیاری ادامه داد: اشتغال خانگی یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد است که شامل؛ قالیبافی، بافندگی، دامداری، دوزندگی، نوغانداری، صنایع دستی و غیره می شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در سطح کشور، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر امدادرسانی مردمی، بیش از ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد که از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ مرکز فعال هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: این مراکز نیکوکاری با قرار داشتن در محلات از نیازمند بودن افراد نیازمند هر محله مطلع می شوند و برکات زیادی را به همراه خواهند داشت.

کد خبر 1733599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha