غارت فرهنگ مکتوب و افتخارات دانشمندان اسلامی توسط دزدان اروپایی

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه همه شر و فساد؛ متعلق به غرب است، گفت: فرهنگ مکتوب را این دزدان اروپایی از بین بردند و همه افتخارات علما و دانشمندان اسلامی در علوم مختلف را غارت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز(۲۴ آبان) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب اظهار داشت: کتاب، تصویر گفته هایی است که از زبان جاری و از مسیر قلم به دفتر منتقل می شود. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه از زبان جاری می شود ترجمان اندیشه ای است که آن را افاضه می کند و آنچه که به صورت علم به آن کتاب می گوییم، علم ضرورت اجتناب ناپذیر در حیات انسانی است.

وی با بیان اینکه زندگی انسانی باید با علم اداره شود، افزود: بدون علم و فراگیری، کسی حرف زدن را هم بلد نیست و با علم و تعلم می شود حرف زدن را یاد گرفت بنابراین علم پشتوانه هر گونه رشدی در جامعه بشری است.

آیت الله عبادی عنوان داشت: همه دست یافته ها به وسیله علم صورت می گیرد. کتاب یک وسیله مقدس است اما مطلق نیست و به همان اندازه ای که کتاب می تواند حامل علم باشد همان میزان می تواند حامل جهل باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر قلم و اندیشه ای که علم نیست، افزود: هر مطالعه ای منتج به نتیجه خیر نمی شود شاید منشا گمراهی باشد و کسانی که متصدی امور تغذیه جامعه هستند باید توجه داشته باشند که بسیاری از بیماری ها محصول غذاهای ناسالم است. 

وی در ادامه گفت: کتاب هم استاندارد دارد و انسان باید بداند که این علم را از دست چه کسی می گیرد و به همان اندازه ای که علم و کتاب مفید در اختیار جامعه قرار می دهید بالاترین اجر را می برید.

آیت الله عبادی عنوان کرد: آن که فکر و اندیشه را ترور گمراه می کند که در یک مرگ زودرس خلاصه نمی شود بلکه جریانات فاسدی را ایجاد می کند که انتهای آن معلوم نیست و چه گناه بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از افتخارات بزرگ جوامع اسلامی، آثار علمی آنان است، گفت: همه شر و فساد مال غرب است و انگلیس زمانی که بر ایران حاکم بود، کشور را از همه جهات از جمله کتاب ها را غارت کردند و آن چه که ماند را هم در داخل از بین بردند. 

وی بیان داشت: فرهنگ و فرهنگ مکتوب را این دزدان اروپایی از بین بردند و آن همه افتخاراتی که از علما و دانشمندان اسلامی در علوم مختلف بود را غارت کردند.

کد خبر 1733632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha