دانش آموزان  شیروانی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه نمایشگاه کتاب برپا کردند

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان شیروان گفت: به مناسبت هفته کتابخوانی روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، دانش آموزان دبستان پسرانه غیر انتفاعی ارشاد جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در محل مدرسه خود نمایشگاه کتاب برپا کردند.

احسان روشن، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این نمایشگاه به همت دانش آموزان ۴۰۰ جلد کتاب در زمینه های دینی، فرهنگی، کتب درسی، دفاع مقدس، اجتماعی، آموزشی و مذهبی به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه این اقدام دانش آموزان نشان از اهمیت و توجه آنان به فرهنگ کتابخوانی است خاطرنشان کرد: با توجه به فضای مجازی که به یک سرگرمی برای بسیاری از کودکان و نوجوانان تبدیل شده فرهنگ مطالعه کتاب بسیار کم تر شده و با برپایی چنین نمایشگاه هایی استقبال آنان به چنین برنامه هایی بیشتر خواهد شد.

روشن با بیان اینکه مطالعه کتاب باید از مقطع ابتدایی آغاز و ترویج یابد عنوان کرد: باید دانش آموزان را با اهمیت خواندن کتاب های ارزشمند و مطالعه روزانه آشنا کرد، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه ها مکانی مناسب برای چنین برنامه هایی است البته که تشویق و همکاری والدین به فرزندان شان هم بی تاثیر نخواهد بود.

  مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان شیروان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: دانش آموزان یکی از جامعه هدف‌های مهم طرح‌های کتابخوانی هستند زیرا تربیت نسلی آشنا با مفاهیم کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

روشن کتاب را عاملی برای پیشرفت و افزایش آگاهی جامعه دانست و اضافه کرد: از نسل‌های پیشین به وسیله کتاب اطلاعات ارزشمندی به ما منتقل شده و در زمان نیز اطلاعاتی به نسل آینده منتقل می‌شود و ۲۳ تا ۳۰ آبان به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

کد خبر 1733635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha