۱۵ هزار کلاس درس تحویل دانش آموزان شد

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ هزار کلاس درس تحویل دانش آموزان شده است.

مهدی اربابی- مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ هزار کلاس درس را تقدیم دانش آموزان کرده ایم.

وی با بیان اینکه در مهرماه امسال، ۲ هزار و ۲۰ پروژه را در قالب ۶ هزار کلاس درس را آماده آموزش کردیم، تصریح کرد: برای تکمیل اعتبارات خیرین، حداقل ۱۲ همت پول لازم داریم امیدواریم به کمک خیرین و دولت در تکمیل پروژه ها و توسعه فضای آموزشی کشور کوشا باشیم.

به گفته وی، در شهر بیرجند سرانه فضای آموزشی ما کمتر است لذا نگاه و حمایت اداره کل نوسازی استان به صورت ویژه به شهر بیرجند معطوف شده است.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، متوسط سرانه فضای آموزشی کشور را حدود ۵.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز عنوان کرد و گفت: امیدواریم شهر بیرجند با اجرای پروژه های مدرسه سازی خود را به این متوسط برساند.

اربابی با اشاره به استان های کم برخوردار تر، خاطرنشان کرد: در مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس شعاری تحت عنوان «عدالت تربیتی و آموزشی برابر» را پیرو منویات رهبری دنبال می کنیم، در نوسازی مدارس سرانه آموزشی کل کشور را احصاء کردیم و نقاط بحرانی، قرمز و سبز را مشخص کردیم.

وی ادامه داد: همه اعتبارات خیرین، تخریب و نوسازی و تجهیز مدارس در وهله اول به سمت استان های بحرانی که کمبود سرانه آموزشی دارند، هدایت می شود لذا در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان دولت خود را مجاب می کند تا اعتبار برای مشارکت بگذارد ولی در استان های دیگر این اجازه را نداریم.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: تمام همه و غم سازمان نوسازی مدارس  این است تا به مناطق مشکل دار آموزشی توجه کنیم و در مرحله بعد استان های دیگر را تامین اعتبار خواهیم کرد.

کد خبر 1733682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha