ارسال ۲۴۴ مقاله غیرفارسی در دومین کنگره بین‌المللی اندیشه‍های قرآنی امام خامنه‌ای

حجت الاسلام مسترحمی گفت: در دومین کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در مجموع دو هزار و ۴۱۶ مقاله ارسالی تعداد ۱۷۱۰ اصل مقاله به دبیرخانه ارسال و در نهایت ۹۲۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۴۱۴ مقاله رد شد و ۲۴۴ مقاله غیر فارسی جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی، معاون علمی دومین کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای گفت: کنگره قرآنی اندیشه های رهبر انقلاب با هدف نشر معارف قرآن آغاز به کار کرد تا از دریچه اندیشه های رهبری بتوانند به این موضوع نگاه کنند. بر همین اساس ۱۵ کارگروه در حوزه های مختلف دولت و نظام اسلامی، قرآن- هنر و رسانه، بین المللی و دانشگاه آزاد و ... شکل گرفت که هر کارگروه شامل یک دبیر و پنج عضو دیگر بود و پس از نشست های مختلف ۲۰ محور برای این کنگره تبیین شد که از جمله محورهای آن مرجعیت قرآن، سبک زندگی قرآنی، مبانی قرآن در بیانیه گام دوم انقلاب، قرآن- انقلاب و دولت اسلامی، مبانی قرآن و اندیشه های سیاسی و اجتماعی از جمله این محورهاست.

وی اظهار داشت: همچنین کتابی با عنوان منبع شناخت شامل ۱۹۷ کتاب، ۶۵ مقاله، ۷۰ پایان نامه، ۲۱ سایت، ۳۴ نرم افزار و هشت همایش در آن تعریف شده است.

وی گفت: در جهت برگزاری این کنگره ۱۸۳ پیش نشست و ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی علمی برگزار شد و در مجموع دو هزار و ۴۱۶ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۷۱۰ اصل مقاله به دبیرخانه ارسال و در نهایت ۹۲۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۴۱۴ مقاله رد شد و ۲۴۴ مقاله غیر فارسی جمع آوری شد.

شاهد حضور کشورهای سوریه، لبنان، عراق، هند، پاکستان و افغانستان در این کنگره هستیم و مقالاتی از آنها به کنگره واصل شده است.

کد خبر 1733690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha