امید آفرینی و الهام بخشی از رویکردهای جشنواره قصه گویی است

منصوری با اشاره به اینکه «با قصه لبخند بسازیم» شعار امسال جشنواره قصه گویی است، ادامه داد: ایجاد امید و الهام‌آفرینی از دیگر رویکردهای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احسان منصوری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره ملی قصه گویی در این اداره کل برگزار شد، گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی در ایران امسال به ایستگاه بیست و پنجم رسیده است که مرحله استانی این جشنواره از شنبه بیست و هفتم با رقابت قصه گویان  آغاز و بیست و نهم با معرفی نفرات برتر اختتامیه برگزار می شود.  

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، افزود: جشنواره قصه گویی اهداف متفاوتی دارد که یکی از این هدف ها بحث مردمی سازی قصه است چرا که قصه صرفا برای مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها نیست و کانون به دنبال این است که بتواند قصه را در مجامع مختلف مردمی سازی وترویج دهد تا قصه گویی بتواند بخشی از برنامه های نهادهای مختلف خانوادگی و اجتماعی باشد.  

وی  مردمی سازی قصه گویی، نگرش تربیتی به قصه، احیای سنت قصه گویی، امید آفرینی، ایمان و الهام آفرینی را از رویکردهای این جشنواره دانست و ادامه داد: قصه های دینی قرآنی روایت اراده، قصه کار آفرینان با توجه به صنعتی بودن استان، قصه های نامداران و اسطوره ها و قصه های آزاد از دیگر رویکرد های این جشنواره است.  

منصوری با تاکید بر اینکه امسال جشنواره قصه گویی در کانون ثبت ملی شد، ادامه داد: کانون به دنبال این است که با برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بتوانیم جایگاه آن را در سطح جهانی ارتقاء دهیم.  

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همچنین با بیان اینکه شعار امسال ما   «با قصه لبخند بسازیم» است، ادامه داد: ایجاد امید و الهام‌آفرینی از دیگر رویکردهای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرحله استانی این جشنواره از ۲۷ آبان آغاز تا ۲۹ آبان ادامه دارد، گفت: سال گذشته ۷۷۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که تاکنون ۹۴۷ اثر به دبیرخانه رسیده و انتظار است بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شود.

کد خبر 1733750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha