جان باختن سه نفر در سانحه واژگونی خودرو در فارس/ نصب آبگرمکن خورشیدی رایگان در روستاهای فارس/ فرد مامور نما در بوانات به دام افتاد

سومین بسته خبری خبرگزاری شبستان استان فارس با عناوین متنوع در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، تمرکز اخبار شبستان بر رویدادهای مذهبی  و فرهنگی شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار دیگر حوزه ها کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته «شبستان از نگاهی دیگر» تلاش دارد تا بتواند اخبار جذاب استان‌ فارس را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سه نفر در سانحه واژگونی خودرو در فارس جان باختند

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان پاسارگاد اظهار داشت: حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در محور قدیم سعادت شهر-مرودشت منجر به مرگ سه نفر و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

وحید زارع گفت: در پی دریافت گزارش تلفنی یک حادثه رانندگی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو پارس امروز در کیلومتر ۳ محور قدیم سعادت شهر_مرودشت بلافاصله یک تیم عملیاتی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه حادثه به انجام کمک های اولیه و پیش بیمارستانی برای مصدوم پرداخته و وی را به عوامل اورژانس تحویل داده و سه نفر فوتی نیز به عوامل انتظامی تحویل داده شدند. ایرنا

رستگاری شهر راز شیراز در لحظات پایانی  برابر  داماش گیلان

 تیم شهرراز شیراز در لحظات پایانی وقت تلف شده از سد داماش گیلان گذشت تا شیرازی ها به ناکامی  های  خود پس از پنج هفته در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور پایان دهند.

 این بازی که عصرچهارشنبه از هفتم دوازدهم این رقابت ها درورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد تیم میزبان با یک گل تیم داماش گیلان را شکست داد.

شیرازی ها که طی پنج بازی گذشته خود نتوانسته بودند به پیروزی برسند به دنبال جبران ناکامی ها بودند تا بتوانند طلسم نبردن را برابر داماش گیلان که در انتهای جدول قراردارد را بشکنند که این اتفاق در دقایق پایانی وقت تلف شده نیمه دوم رخ داد. ایرنا

نصب ۲۹ آبگرمکن خورشیدی رایگان در روستاهای فارس

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد: به منظور حفاظت از ذخایر ژنتیکی و جنگلهای استان فارس از سال گذشته تاکنون تعداد ۲۹ آبگرمکن خورشیدی در بین روستاییان و دامداران جنگل نشین استان توزیع شد. 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: از این تعداد ۱۷ آبگرمکن در سال جاری و در مناطق روستایی شهرستانهای مرودشت، ممسنی و رستم نصب و راه اندازی شده است.

مرادی اضافه کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای تهیه این تعداد آبگرمکن از محل اعتبارات ماده ۱۷(بازسازی معادن) و نیز طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس هزینه شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هزینه هر آبگرمکن خورشیدی را۱۶۰میلیون ریال عنوان کرد و گفت: توزیع این آبگرمکن‌ها کاملا رایگان است و هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

۷۰ هزار نفر از شهروندان فارس آموزش های هلال احمر را فرا گرفتند

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ هزار نفر مردم فارس از آموزش های عمومی و تخصصی هلال احمر بهرمند شدند.

طاهرزاده اظهار کرد: این آموزش ها که در ۳۴ شعبه شهرستانی هلال احمر صورت گرفته است شامل دوره های کمک های اولیه، مهارت پایه داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات، خانه های هلال و مبتنی برنیاز بوده است که بیش از ۶۴ هزار نفر از این دوره ها بهره مند شده اند.

طاهرزاده اظهار کرد: این آموزش ها که در ۳۴ شعبه شهرستانی هلال احمر صورت گرفته است شامل دوره های کمک های اولیه، مهارت پایه داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات، خانه های هلال و مبتنی برنیاز بوده است که بیش از ۶۴ هزار نفر از این دوره ها بهره مند شده اند.

احیای موفق بیمار ۶۵ ساله با تلاش تکنسین های بالگرد اورژانس فارس

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از احیای موفق بیمار ۶۵ ساله با تلاش تکنسین های بالگرد اورژانس فارس، خبر داد.

محمدجواد مرادیان روز چهارشنبه در این باره گفت: پیرو درخواست بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ارسنجان مبنی بر انتقال بیمار با سابقه عمل قلب باز به بیمارستان شهید مطهری مرودشت، یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

او در این زمینه اضافه کرد: بیمار که مرد ۶۵ ساله است در بیمارستان دچار ایست قلبی شده و با تلاش کادر درمان بیمارستان احیا و به تکنسین های اورژانس ۱۱۵ تحویل می شود، اما فرد بیمار دوباره دچار حمله قلبی شده و از سوی تکنسین های اورژانس مجددا احیا شده و با توجه به وضعیت بیمار بلافاصله بالگرد اورژانس فارس به محل اعزام و بیمار به بالگرد منتقل می شود.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همزمان با شروع پرواز بالگرد اورژانس، بیمار برای سومین بار دچار ایست قلبی شده و تکنسین های توانمند اورژانس تا زمان تحویل بیمار به بیمارستان شهید مطهری مرودشت احیای قلبی را در دستور کار قرار می دهند که با تلاش موفق تکنسین های اورژانس ۱۱۵، بیمار با شرایط پایدار به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده است.

۵۹ قصه گوی فارسی به مرحله استانی قصه گویی راه یافتند

 بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه گویی درمرحله استانی فارس پیش از ظهر امروز با حضور ۵۹ قصه گو در شیراز آغاز شد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی فارس گفت: امسال این رویداد همراه با نواختن زنگ قصه گویی با شعار "با قصه لبخند بسازیم" کلید خورد.

مژده دستوری افزود: قصه‌گویی مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره، بخش ۹۰ ثانیه ای و بخش بین المللی از بخش جشنواره قصه‌گویی امسال است.

وی اضافه کرد: جایزه ویژه جشنواره امسال به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی وبه قصه برتر با تکیه بر لبخند تعلق می‌گیرد.

دستوری عنوان کرد: محورهای جشنواره امسال قصه های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده ، قصه های نامداران و قصه‌های آزاد بود.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی فارس با بیان اینکه جشنواره در رده‌های سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان کانونی و غیر کانونی و پدربزرگ ها و مادربزرگ‌‎ها برگزار می‌شود، گفت: امسال ۳۷۲ اثر قصه‌گوهای فارسی در بخش ملی جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از این شما ۵۹ نفر پذیرفته شدند. ایرنا

کشف ۱۴۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس نی‌ریز و البرز

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس شهرستان "نی‌ریز" و استان البرز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس شهرستان "نی‌ریز" با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی توسط پلیس استان البرز، از انتقال یک محموله تریاک در محور مواصلاتی "سیرجان-شیراز" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی نی‌ریز بلافاصله به محور مورد نظر اعزام و حین کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را شناسایی و آن را متوقف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۴۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در لوله‌های جک ساختمانی جاسازی شده بود کشف کنند، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح‌های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ به طور مستمر ادامه دارد.

فرد مامور نما در بوانات به دام افتاد

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "سیمکان" بوانات حین ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خوردو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه راننده خود را فردی نظامی و بسیجی معرفی و از ارائه مدارک شناسایی خودداری می‌کرد، گفت: در بازرسی از خودرو یک قبضه اسلحه کمری گازی با خشاب و غلاف و ساچمه مربوطه، دو عدد اسپری فلفلی، یک دستگاه شوکر، یک رشته دستبند با کلید، یک تیغه چاقو با غلاف و یک رشته زنجیر ساچمه ای کشف و ضبط شد.

مزارعی با اشاره به اینکه فرد مامورنما برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد قانونی با کسانی که به هر صورت امنیت شهروندان را به خطر بیاندازند توسط پلیس با قاطعیت دنبال می‌شود.

عینک‌های طبی ۱۸ میلیاردی  قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با توقیف سواری تیبا، ۱۸ میلیارد ریال عینک‌های طبی خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی و ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک سواری تیبا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۷۱۲ عدد عینک طبی خارجی قاچاق در مدل‌های مختلف که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بود کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه، ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گقت: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قصایی شد.

سرهنگ یوسفی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند و پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و قاطعانه و قانونی با متخلفان برخورد می‌کند.

دستگیری  عامل اتلاف احشام درخرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: فردی که باعث اتلاف ۱۴۰ راس گوسفند شده بود دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ علی اکبر کریمی گفت: با توجه به  اختلاف خانوادگی برادر زاده با عموی خود، وی با درست کردن مخلوط سم و کود شیمیایی و خوراندن به احشام، ۱۴۰ راس از گوسفندان عمویش را تلف و متواری می‌شود.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه کارشناسان میزان خسارت وارده را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 1733786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha