لزوم توجه به نیازهای کتابخانه کانون فرهنگی هنری امامت بشرویه

خاکشور با اشاره به اینکه کتابخانه این کانون سومین کتابخانه بزرگ بشرویه است، گفت: آموزش کتابداران جوان، سیستم رایانه جدید برای سامانه کتابداری و امانت دهی، پایش و وجین به روز، ساماندهی کتب کتابخانه بر اساس روش‌های بروز از مهمترین نیازهای این کتابخانه است.

عباس خاکشور-مدیر کانون فرهنگی هنری امامت بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری امامت برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی اجرای برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: به مناسبت این هفته تقدیر از کتابدار کانون، معرفی کتاب و عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه کانون به همت کانون فرهنگی هنری امامت بشرویه اجرا می شود.

خاکشور با بیان اینکه کتابخانه ولایت مستقر در کانون فرهنگی هنری امامت بشرویه سومین کتابخانه بزرگ شهرستان بشرویه است، افزود: این کتابخانه در سال 1376 تاسیس شده است که در حال حاضر حدود 150 نفر عضو این مکان فرهنگی هنری هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امامت بشرویه در ادامه بیان کرد: این کتابخانه دارای بیش از 13 هزار جلد کتاب است و هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت یک ساعت فعالیت دارد و سالن مطالعه کتاب مرتب و مورد استفاده است.

وی با اشاره به اینکه مقداری از کتب وجین شده است، ادامه داد: ولی باز هم نیازمند پایش حرفه ای است و نرم افزار مهر مساجد قبلاً خریداری و استفاده می‌شد که به دلیل اینکه سیستم های کانون قدیمی بودند، منسوخ و قابل استفاده نیست و فعلاً عرضه کتاب به شکل سنتی انجام می‌شود.

خاکشور گفت: آموزش کتابداران جوانان، سیستم رایانه جدید برای سامانه کتابداری و امانت دهی، پایش و وجین به روز، ساماندهی کتب کتابخانه بر اساس روش‌های بروز از مهمترین نیاز های این کتابخانه است.

کد خبر 1733803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha