کمک ۴۹۰ میلیارد تومانی مردم ایران به غزه

سلیمانی با اشاره به کمک‌های بشر دوستانه ایران به مردم غزه، گفت: با اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر بیش از 90 میلیارد تومان کمک نقدی و 400 میلیارد تومان کمک غیرنقدی جمع‌آوری و ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ یعقوب سلیمانی ظهر امروز (۲۵ آبان) در مراسم اجرای طرح ملی نذر خدمت در شهرستان نهبندان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر نشانه امید در جامعه است. 

وی با اشاره به طرح نذر خدمت هلال احمر، گفت: فردی که با مال و جانش به سایر انسان‌ها کمک می‌کند، ریشه در اصالت و دین او دارد. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: طبق آیه قرآن، یک نفر با مالش، یک نفر با جانش، یک نفر با قلمش و یک نفر با تخصصش می‌تواند اقدام انسان‌دوستانه انجام دهد. 

وی ادامه داد: استان زنجان فاصله زیادی با این استان دارد اما خیرین و داوطلبین هلال احمر ده‌ها کیلومتر مسافت را طی کرده و بدون هیچ چشمداشتی با خدمت بی‌منت حضور پیدا کردند و به کمک مردم خراسان جنوبی آمدند که این برخاسته از اصول و مبنای دین اسلام است. 

 به گفته وی؛ امروز ما به امید نیاز داریم چرا که دشمن تمام توانش را در راستای ناامید کردن مردم معطوف کرده است. 

سلیمانی بیان داشت: یکی از موارد مهم در راستای تحقق آرمان‌ها و اصول و اهداف جمعیت و کاهش آلام بشری، برنامه داشتن در امیدآفرینی است. 

وی افزود: در شرایط تنگنا در گذشته مردم به همنوع خود کمک می‌کردند امروز نیز همان روحیه وجود دارد و این یک نوع جهاد است. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مثل شهید فهمیده امروز نوجوانی مانند علی لندی داریم و یا مانند پزشک فوق تخصص بدون منت انجام وظیفه می‌کند که این همان از خودگذشتگی و ایثار است. 

سلیمانی با اشاره به کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه،گفت: با اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر بیش از 90 میلیارد تومان کمک نقدی و 400 میلیارد تومان کمک غیرنقدی جمع‌آوری و ارسال شد که جای قدردانی دارد. 

وی با بیان اینکه همدلی و هم افزایی مورد تأکید ائمه و قریب به اتفاق شهدا ست، افزود: یکی از نکاتی که باید برجستگی آن را بیشتر کنیم، همین همدلی است که بسیار در جمعیت هلال احمر دیده می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر به دور از مسایل سیاسی و حاشیه‌ای، تمام توجه خود را معطوف به خدمت بی‌منت کرده است.

کد خبر 1733899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha