شبستان گزارش می دهد:

پنجره بهشت کتاب شهداء در کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع)

کانون پژوهش محور امام حسن مجتبی(ع) با 18 هزار جلد کتاب
پنجره بهشت کتاب شهداء در کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع)

کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرج با وجود کتابخانه ای با بیش از 18 جلد کتاب از جمله کانون های فرهنگی هنری موفق در عرصه تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی است به ویژه طرح پنجره بهشت کتاب شهداء که در قالب معرفی کتاب خوب فرصت مطالعاتی معرفتی برای بچه های خوب مسجد است.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ بچه های مسجد همواره خودشان را در عملیات می بیینند، عملیات باور به مجاهده و تلاش شبانه روز، هرچند این مهم در میان آنان گاهی به دلیل روزمرگی کم رنگ می شود ولی این ساختار بچه هایی است که نهاد و خاستگاه امن الهی یعنی مسجد پرورش یافته اند.  

جایگاه مسجد به معنای یک اصل اساسی با دستاوردهای کلان محور در قالب کانون های فرهنگی هنری مساجد، وضوحی بیش از گذشته دارد، چرا که شاهد ظرفیت حضور پررنگ نوجوانان و جوانان مسجدی هستیم که این حرم امن الهی را نه خانه دوم که خانه اول خود می دانند.  

یکی از نشانه های رشد و بالندگی فعالان مسجدی، توجه آنان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، آنچنان که در قالب طرح شنبه های با کتاب به صورت هفتگی کتاب های خوب و پرمحتوا معرفی می شود.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، به دیدار متولیان کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلای کرج رفتیم، این بازدید که با هدف تقدیر و تکریم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز انجام شد با حضور کارشناسان ستاد کانون های مساجد همراه بود.  

پنجره بهشت کتاب شهداء در کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع)

مرتضی حسین زاده، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) در خصوص روند فعالیت کتابخانه مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از طرح های اجرایی در کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) طرح پالایش کتاب است که با هدف تعویض کتاب های کهنه و فرسوده با نو با همراهی جمعی از دانش آموزان کانون مسجد اجرا می گردد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) افزود: کتابخانه کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) با بهره مندی از بیش از 18 هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف فرهنگی، هنری، معرفتی و علمی توانسته است گامی اثرگذار برای تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارد.  

پنجره بهشت کتاب شهداء در کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع)

وی با اشاره به توجه فعالان مسجد امام حسن مجتبی(ع) به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: یکی از طرح های اجرایی که با استقابل خوبی از طرف بچه های مسجد همراه بود، طرح پنجره چوبی بهشت کتاب شهداء است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: هر ماه چند کتاب به صورت گزینشی در حوزه ایثار و شهادت انتخاب و مورد مطالعه قرار می گیرد که برای این منظور آن کتاب ها در پنجره کتاب شهداء چینش می شود تا در دید فعالان مسجد باشد.  

زهرا شعبانی، متولی و مسئول کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: توجه به ارزش های ایمانی، معرفتی همچنین آرمان های جهادی از جمله محورهای اجرایی در روند فعالیت کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) است.

پنجره بهشت کتاب شهداء در کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع)

مسئول کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) افزود: فضای آرام و امن کانون فرهنگی هنری مسجد که از یک سالن مطالعه و همایش مناسب برخوردار است یکی از فرصت های جذب نوجوانان مسجدی است؛ بسیاری از کتابهای مسجد مطابق با استانداردهای معین کتابخوانی، نظم دهی، برچسب گذاری و شماره گذاری شده است.  

مریم حسین پور، کارشناس کتابخانه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز طی این دیدار با تقدیر از زحمات و فعالیت های کتابخانه کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: ثبت عملکرد، بروزرسانی فعالیت کتابخانه در سامانه بچه های مسجد از جمله موارد مهم و با اهمیت است که انتظار می رود کتابخانه کانون مسجد امام مسجد(ع) نسبت به آن تلاش بیشتری داشته باشد.  

کارشناس کتابخانه های ستاد کانون های مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: طرح پالایش کتاب در کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) به طور پیوسته و متداوم در جریان است که انتظار می رود با همراهی اعضاء کانون به سرانجام رسد.  

گفتنی است، کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلای کرج توانسته است در جریان تبیین و تقویت فرهنگ مطالعه در سطح منطقه فعالیت های موثری را انجام دهد.

لازم به ذکر است الناز دارابیان از فعالان این کتابخانه مسجدی است که در مسابقات پاراآسیایی سال جاری رتبه نخست جهان را در پرتاب دیسک از آن خود کرده است.

* تهیه و تنظیم گزارش از فاطمه دانایی

کد خبر 1733907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha