ششمین جشنواره «هەلپەرکی» بانه در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود

دریایی گفت: سال آینده قرار است ششمین دوره جشنواره «هەلپەرکی» بانه در سطح بین‌المللی برگزار و دبیرخانه دائمی این رویداد هم به زودی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی پنج‌شنبه شب در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره سراسری «هەلپەرکی» بانه اظهار کرد: مشاهیر و مفاخر زیادی از جمله قطب‌الدین صادقی در استان کردستان پرورش یافته‌اند و افتخارآفرین این دیار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت وجود این مشاهیر و با برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرهای استان شاهد مخابره شدن روایتی زیبا و فاخر از این استان هستیم، افزود: این روزها شاهد برگزاری جشنواره سراسری «هه‌لپه‌رکی» در بانه بودیم که بیانگر توسعه هنر در شهر بانه است.

دریایی یکی از رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان را اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این استان برشمرد و گفت: تعداد زیادی برنامه فرهنگی در استان تدارک دیده شده است.

برگزاری کارناوال‌های شادی خیابانی بیانگر وجود امنیت در کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امنیت را مهمترین و تاثیرگذارترین نعمت‌ها در کردستان خواند و اضافه کرد: مشارکت جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر در کارناوال‌های شادی بدون هیچ مسئله‌ای بیانگر وجود امنیت در منطقه ما است.

دریایی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به عنوان یک فاجعه بزرگ انسانی، گفت: هنرمندان ما رسالت دارند با ابزار هنر خود مظلومیت مردم غزه را بخوبی نشان دهند.

وی اعلام کرد: سال آینده قرار است ششمین دوره جشنواره هەلپەرکی بانه در سطح بین‌المللی برگزار و دبیرخانه دائمی این رویداد هم به زودی ایجاد می‌شود.

احداث سالن بزرگ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بانه 

وی با اشاره به لزوم احداث یک سالن بزرگ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بانه تصریح کرد: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن بزرگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری احداث می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ما باید به توسعه فرهنگ و هنر کمک کنیم و ما خادمان فرهنگی هستیم و مردم بانه رسالت خود را در مرزبانی و حفاظت از خاک مقدس کشور به خوبی انجام دادند.

دریایی بیان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت ساروی بانه‌ای به منظور یادآوری یاد همه شهدا و ایثارگرانی که در مقابل دشمن سینه سپر کردند نیز در دستور کار است که انجام خواهیم داد.

کد خبر 1733932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha