کشتار و جنایت اسرائیل در غزه باعث بیداری مردم دنیا شد

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، گفت: این کشتار و جنایت اسرائیل باعث بیداری ملت‌های سراسر دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: بهترین موعظه و کلامی که انسان را هدایت می‌کند، کلام پروردگار الهی در قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسان‌ها باید خداترس باشند که این ترس باید در راستای انجام واجبات خدا و ترک محرمات باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان می‌خواهد از عذاب الهی به دور باشد، باید واجبات خداوند را انجام داده و از محرمات پرهیز کند.

آیت الله حسینی با اشاره به مراتب رسیدن به خداوند که در کلام امام علی علیه السلام بیان شده، افزود: برخی به جهت ترس از جهنم خداوند را عبادت می‌کنند، برخی به جهت ترس از ناراحتی و غضب خداوند و برخی نیز به جهت رسیدن به بهشت الهی و رسیدن به خداوند، پروردگار را عبادت می‌کنند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بالاترین عبادت را عبادت احرار دانست و یادآور شد: در این نوع عبادت خداوند را نه به جهت وارد شدن به بهشت و همچنین دوری از جهنم خدا را عبادت می‌کنند، زیرا خداوند شایسته عبادت است.

وی ضمن تاکید بر اینکه ترس از خدا توجه به مبدا و عالم را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: زیبایی، هستی و کمالات، علم، قدرت و هر چمالی در هر زمینه ای از طرف پروردگار و شایسته عبادت است.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، افزود: شخصیت بسیار ارزنده‌ای به نام حضرت زینب که نام وی توسط پیامبر انتخاب شد، مفسر قرآن بود.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها کلاس تفسیر قرآن برای بانوان برگزار، عبادت وی در شرایط سخت و دشوار انجام می‌گرفت و مستحبات نیز در دستور کار ایشان قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها خطیبی توانا، ادیب و فصیح بود.

آیت الله حسینی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها در حجاب و همچنین شخصیت الگویی برای همه انسان‌ها و در دفاع از امامت، ولایت و جبهه حق با شجاعت عمل می‌کرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد روز پرستار را تبریک گفت و ادامه داد: این شغل مقدسی بوده و پرستاران برای بهبودی بیماران شبانه روز تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: طبق روایت اگر کسی برای بیماری تلاش کند پیامبر می‌فرماید که بخشی از گناهان چنین انسانی پاک شده و این نشان می‌دهد که خداوند به هر عمل زیبایی پاداش می‌دهد.

آیت الله حسینی با اشاره به ضرورت حضور مردم در راهپیمایی فردا برای حمایت از کودکان مظلوم و بی‌دفاع غزه، بیان کرد: کودکان غزه مورد اصابت موشک‌های آمریکایی و انگلیسی قرار می‌دهند و دشمن صهیونیستی صحنه‌های وحشتناک و فجیع را در غزه به بار آورده است.

امام جمعه یاسوج سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها را دست نشانده کشورهای ظالم و ستمگر دانست و افزود: تنها راه نجات دنیا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

وی گفت: جنایتکاری مثل رژیم صهیونیستی در حال جنایت بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه بوده و دشمنان نیز از آنها حمایت می‌کنند، ولی مردم در کشورهای مختلف این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند که این نشانه بیداری مردم در سراسر جهان است.

کد خبر 1733965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha