ورزش فرصتی برای ارتباط با نسل جوان و انتقال آموزه‌های دینی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: ورزش به غیر از به ارمغان آوردن سلامتی، بهترین فرصت برای ارتباط با نسل جوان و جذب آنان، و انتقال و تبلیغ مفاهیم ناب و آموزه‌های دینی و معارف اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام ولمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۲۶ آبان)، در جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آرمان علی وردی و ۵۸ شهید استان لرستان اظهارداشت: دین اسلام دین اعتدال و میانه‌روی است، از این جهت که هم به بعد روحی توجه دارد و هم به بعد جسمانی، چون تقویت بعد جسمانی سبب نشاط و اعتماد و اطمینان به نفس می‌شود، یعنی روح انسان را قوی‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر آیات و روایات مبنی بر ضرورت آمادگی جسمانی برای دفاع از مردم و هویت یک ملت و با اشاره به حدیث امام زین العابدین «ع» افزود: امام چهارم می‌فرماید بدن شما حقی بر شما دارد، که باید آن حق را با سالم نگه داشتن بدن ادا کنید، تا بتوانید با این بدن از سختی‌ها و شدائد عبور کنید.

وی شرط رشد معنوی را در حفظ و نگه داشتن کمال نشاط برای بدن عنوان کرد و اظهار داشت: در دستورات دینی و عبادی، یکی از فلسفه های روزه گرفتن ایجاد سلامتی برای بدن است، یک عمل عبادی مانند روزه غیر از آثار مثبت روحی و روانی تقویت روح، آثار جسمانی را نیز فراهم می‌کند، بنابراین بخشی از احکام عبادی آثار تقویت جسمانی دارد و با جسم سالم انسان می‌تواند آثار معنوی را بدست بیاورد، حالت دو طرفه است.

امام جمعه خرم آباد توجه به مسائل ورزشی را برای طلاب ضروری دانست و اظهار داشت: عرصه ورزش به غیر از به ارمغان آوردن سلامتی، بهترین فرصت برای ارتباط با نسل جوان و جذب آنان، و انتقال و تبلیغ مفاهیم ناب و آموزه‌های دینی و معارف اسلامی است که این مهم از یک طلبه علاقمند به ورزش شدنی است، چرا که جوانان نسبت به کسانی که به سلیقه آنها احترام بگذارند اعتماد می‌کنند و از این طریق ارتباط بسیار موثر و مفیدی ایجاد می‌شود، که این همان رسالت اصلی طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بهترین فرصت برای عملی کردن پیام رهبر انقلاب ارتباط با جوانان و ورزشکاران است که ضمن آمادگی جسمانی و روحی می‌تواند این موضوع را قوت ببخشد.

وی چند مورد را از مهم ترین برنامه‌های پیش روی ورزش طلاب عنوان کرد و اظهارکرد: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، ایجاد تفاهم نامه عملیاتی و اجرایی با وزارت ورزش، ️کسب اطلاعات و آگاهی ورزشی از سوی طلاب، ارتباط مستمر روحانیت با ورزشکاران، ️بالا بردن سطح روحی و روانی و جسمانی ورزشکاران و کیفی تر شدن آن توسط طلاب، الگو قرار گرفتن ورزشکاران در جامعه و به موازات آن آشنایی با معارف عقیدتی و بصیرتی از اصول مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1733991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha