بستر مطالعه کودک و نوجوان باید تقویت شود

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بستر مطالعه کودک و نوجوان باید در بستر مختلف فروش، مراکز فرهنگی و تبلیغات تقویت شود.

«ابوالفضل یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برگزاری نشست با کتابفروشی ها و مراکز مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی در استان اصفهان اظهارداشت: فرصت ها و چالش های این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که بخشی از آن به گروه سنی کودک و نوجوان باز می گردد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: بهترین گروه سنی برای سرمایه گذاری در توسعه فرهنگ کتابخوانی، دانش آموزان و یا همان کودکان و نوجوانان هستند که افراد صاحب نظر خواهان توجه به آن بودند.

وی با بیان اینکه خانواده یکی از مهمترین بنیان ها برای توسعه این فرهنگ است، تصریح کرد: باید برای این کار خانواده ها و مدارس را همرا کنیم که ارائه طرح های تخفیف کتاب و برنامه های فرهنگی در این خصوص نقش دارد.

یعقوبی ادامه داد: بستر مطالعه کودک و نوجوان باید در بستر مختلف فروش شامل عرضه متنوع کتاب و تخفیف و شرایط خاص، مراکز فرهنگی و تبلیغات برای تعمیق این فرهنگ تقویت شود و رسانه ها نیز ماموریت خود را در این خصوص انجام دهند.

وی اضافه کرد: حمایت از خانواده ها در خرید کتاب می تواند به مطالعه در بین پدر و مادر و فرزندان آن ها منجر شود.

توجه به طرح های فرهنگی کتاب

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به طرح های فرهنگی برای تعمیق فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی کانون ها و موسسات می توان در این خصوص نقش داشته باشد.

وی مسابقات فرهنگی، خلاصه گویی کتب، هدیه کتاب، طرح های خلاصه گویی و شبکه های مطالعه از جمله طرح های موفق برای کتابخوانی معرفی کرد و اذعان داشت: طرح های کتابخوانی و فروش کتاب جز همین موضوعات می باشد.

نقش کانون های مساجد در توسعه کتابخوانی

یعقوبی با اشاره به نقش کانون های مساجد و شبکه ای که در سراسر استان اصفهان وجود دارد، گفت: این مراکز می توانند در توسعه کتابخوانی نقش مهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح های فرهنگی مثل مسابقه، باشگاه های کتابخوانی، خلاصه گویی و معرفی کتاب از جمله برنامه های شاخص است که توسط این مراکز اجرا می شود.

کد خبر 1734024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha