توجه به پیشرفت در هوش مصنوعی یک ضرورت است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه به اذعان کارشناسان اهل فن، هوش مصنوعی هم فرصت و هم تهدید است، گفت: پیشرفت در هوش مصنوعی برای اینکه مستعمره فکری نشویم یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در آئین اختتامیه پانزدهمین رویداد بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی و شهر هوشمند (راینوکاپ) در دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهرستان بابل، ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت عمه سادات حضرت زینب کبری(س) و تحسین عوامل برگزاری این همایش علمی، اظهارکرد: ما در هوش مصنوعی نیاز به کار بسیار زیادی داریم، رتبه ایران در این زمینه فعلا رتبه خوبی نیست و در رده هفتادوپنجم هستیم.

توجه به پیشرفت در هوش مصنوعی یک ضرورت است

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در زمینه هوش مصنوعی باید یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی هم بزرگترین فرصت و هم بزرگترین تهدید است که باید با استفاده از این فرصت به مدیریت تهدیدات پرداخت.

وی بیان کرد: هر چه که تا امروز بشر ساخته معلول هوش بوده اما در این حرکت انسان می‌خواهد خودِ هوش را بسازد و ایجاد کند، پس کار بسیار بزرگ و مهم است.

توجه به پیشرفت در هوش مصنوعی یک ضرورت است

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا، انگلیس و چین، سازمان‌هایی در تراز سازمان انرژی هسته‌ای برای هوش مصنوعی ایجاد کرده و بودجه‌های بسیار هنگفتی را در این راستا منظور کردند کشور ما هم باید در این زمینه همه ملزومات را ببیند تا شاهد تحقق منویات رهبری در بحث هوش مصنوعی باشیم.

وی اظهارامیدواری کرد:این همایش و برنامه‌های دیگر در این زمینه موجب تشویق فعالان رشته هوش مصنوعی شود و شاهد پیشرفت و کسب رتبه‌های جهانی در این رشته باشیم.  

کد خبر 1734029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha