آغاز ساخت ضریح جدید امامزاده نقی الهادی(ع) در شیروان

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: ساخت ضریح جدید امامزاده نقی الهادی(ع) در شیروان آغاز شد که ۶ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به جایگاه و اهمیت امامزاده ها، قرار است با کمک خیرین نیک اندیش، ضریح جدیدی برای امامزاده نقی الهادی(ع) شیروان تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع کل مبلغ قرارداد با سازنده برای ساخت ضریح، ۶ میلیارد ریال است که از این مبلغ تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط خیرین و مردم نیک اندیش شهرستان پرداخت شده و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال همچنان نیاز است تا به اتمام برسد که از همه عاشقان اهل بیت(ع) استدعای کمک و همکاری در این امر خداپسندانه را داریم.

 علیپور عنوان کرد: در طراحی نقوش این ضریح متبرک از نقش های سنتی به ویژه گل های ختایی و اسلیمی استفاده شده و با ظرافتی کم نظیر، شیوه قلمزنی این ضریح مطهر به صورت نقوش برجسته خواهد بود، این ضریح توسط هنرمندان برجسته در رشته های منبت، حجاری سنگ و فلز ساخته خواهد شد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد:  قرار بر این است تا هنرهای به کار رفته در این ضریح شامل میناکاری، فلزکاری، آثار چوبی و طراحی سنتی باشد که به صورتی هنرمندانه به کار گرفته و با آیه هایی از سوره مبارکه نور و آیه الکرسی نورانی شود.

علیپور اضافه کرد: با توجه به هنر ناب هنرمندان صنایع دستی شهرستان و استان و رشد این هنر در دامان فرهنگ ایرانی و اسلامی، تولیدات این حوزه دارای ارزش های والای فرهنگی، هنری و مذهبی و بهترین نمونه بصری جهت تزئین اماکن و بقاع متبرکه برای عرض ارادت به اندیشه پاک صاحبان این اماکن باشد.

کد خبر 1734042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha