دعوت مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران از مردم برای پیوستن به طرح «کتاب، یادگار ماندگار»

مهدیان پور از اجرای طرح «کتاب، یادگار ماندگار» با هدف اهدای کتاب به کتابخانه مرکزی ستاری در استان خبر داد و گفت: امید داریم با اجرای این طرح تا روز افتتاح این پروژه ملی، تعداد کتاب ها به ۱۰۰هزار جلد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سکینه خاتون مهدیان پور-مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری دیار علویان ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه برنامه های سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «آینده خواندنی است» درحال برگزاری است، اظهار کرد: کتابخانه ها به عنوان سازندگان اجتماع به دنبال جذب کتابخوان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰نوع خدمت در کتابخانه های مرکزی کشور درحال ارائه است، افزود: این مهم بهبود زندگی مردم را رقم زده است.

مهدیان پور بابیان اینکه افزایش سرانه کتابخانه ای در مازندران با قوت در دست اقدام است، گفت: ۳۱پروژه کتابخانه ای در استان در دست اجراست.  

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ساری با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: البته تحقق این مهم به بودجه تخصیصی سفر دور دوم رئیس دولت سیزدهم به مازندران بستگی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به فعالیت ۱۲۰کتابخانه در مازندران اشاره و بیان کرد: ۳۷کتابخانه از این تعداد در روستاها در حال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

مهدیان پور با بیان اینکه ۴۰درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، گفت: مازندران فاقد کتابخانه سیار است باهدف تحقق عدالت فرهنگی تلاش داریم زمینه افتتاح کتابخانه سیار در این خطه از شمال کشور باشیم.

وی با بیان اینکه هر کتابخانه سیار می تواند ۵-۶روستا را تحت پوشش خدمات کتابخانه ای داشته باشد، یادآورشد: امید است با همراهی خیرین شاهد افزایش کتابخانه های سیار در استان مازندران باشیم.

مهدیان پور از اجرای طرح «کتاب، یادگار ماندگار» با هدف اهدای کتاب به کتابخانه مرکزی ستاری در استان خبر داد و افزود: ۱۶هزار جلد کتاب برای کتابخانه مرکزی ساری تامین شده و امید داریم با اجرای این طرح تا روز افتتاح این پروژه ملی، تعداد کتاب ها به ۱۰۰هزار جلد برسد.

وی از اجرای طرح کتابت قرآن کریم در کتابخانه های عمومی استان خبر داد و یاد آورشد: کتابت های اعضای کتابخانه های عمومی استان در پایان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بصورت یک مصحف رونمایی خواهد شد.

کد خبر 1734289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha