افزایش ۵۰ درصدی جذب تسهیلات صنایع دستی خراسان شمالی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: امسال جذب تسهیلات این استان در حوزه صنایع‌دستی بالاتر از میانگین کشوری بوده که شاهد رشد ۵۰ درصدی آن بوده‌ایم.

هادی رضازاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: درصد تسهیلات به لحاظ تعداد و ۳۱ درصد به لحاظ مبلغ به بانوان کارآفرین و خود اشتغال پرداخت شده است. در ارایه تسهیلات خرد و کوچک بیشتر بانوان و زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند که خوشبختانه طرح های موفقی را نیز اجرایی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید از حوزه صنایع‌دستی به‌عنوان مشاغل خرد و کوچک و متوسط حمایت می‌کند و از طرح‌های اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای ارائه تسهیلات استقبال می‌کند.

رضازاده با اشاره به این‌که صندوق کارآفرینی امید از نظر فعالیتی که دارد به سمتی حرکت می‌کند که از طرح‌های کوچک و خرد و متوسط با اولویت مناطق محروم و روستایی حمایت کند عنوان کرد: باتوجه‌ به ظرفیتی که خراسان شمالی دارد در حوزه صنایع‌ دستی دارد در پرداخت تسهیلات نسبت به میانگین کشوری افزایش اعتبار داشتیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی بیان کرد: جذب تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی عامل مهمی در ایجاد اشتغال صنایع کوچک و مشاغل خانگی علی‌الخصوص در مناطق محروم و روستایی را به همره خواهد داشت.

رضازاده تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در این صندوق با هدف بوده است و کارشناسان برای اجرای هر طرحی از محل بازدید داشته اند تا تسهیلات منجر به شغل پایدار شود، با توجه به اینکه در استان خراسان شمالی بخش کشاورزی و دامپروی با خشکسالی و کاهش منابع‌ آبی مواجه است، تلاش کرده ایم تا طرح های اشتغال بیشتر در زمینه های بومگردی، صنایع دستی و ایجاد گلخانه اجرا شود.

کد خبر 1734333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha