حضرت زینب (س) الگوی بی‌نقص در ایفای وظیفه پرستاری در دشوارترین شرایط بود

حجت الاسلام امامی گفت:حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا، اسوه صبر و مقاومت و الگوی بی‌نقص در ایفای وظیفه پرستاری در دشوارترین شرایط با حفظ کامل احکام اسلامی است.

حجت الاسلام  احمد امامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، گفت: زینب (س) دختر علی و زهرا  در روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود، در پنج سالگی مادر خود را از دست داد و از همان دوران طفولیت با مصیبت آشنا شد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه هرسین افزود:در دوران عمر با برکت خویش، مشکلات و رنج های زیادی را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان، و حوادث تلخی چون اسارت راتحمل کرد لذا این سختی ها از او فردی صبور و بردبار ساخته بود .

وی خاطر نشان کرد:دختر بزرگ علی(ع) و یادگار پنج تن آل عبا تمام فضائل انسانی را از آنان به ارث برده بود. در علم و فصاحت و بلاغت،وارث امیرالمومنین علی(ع)بود،گویا سخنان علی از حلقوم و زبان زینب جاری می گشت.
او وارث خاندانی بود که سر سخت ترین دشمن آنان «یزید» درباره شان گفت:اینان خاندانی هستند که فصاحت و دانش را از پیامبر به ارث برده و آن راهمراه شیرخوارگی از پستان مادر می مکند!!

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضرت زینب (س) امر پاسداری و پرستاری از اهداف امام زمان خودش و شخص امام زمان خودش را انجام داد در تکریم زحمات پرستاران روز ولادت حضرت زینب سلام ‌الله ‌علیها را به عنوان روز پرستار نامگذاری کردند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه هرسین با بیان اینکه زینب کبری با فداکاری های خویش در عرصه خدمت رسانی، به بالاترین درجه ایمان و برترین مرتبه احسان نائل شده بود، اظهار کرد: او از همه چیز خود در راه احیای ارزش های الهی گذشت، رفاه و آسایش و آرامش زندگی در منزل عبدالله جعفر را رها کرده، با اجازه همسرش در میدان مبارزه با مشکلات سرسخت زندگی گام نهاد . او برای تکمیل قیام امام حسین (ع) از هیچ کوششی فروگذاری نکرد و جهت اعتلای دین اسلام و تجدید حیات دوباره آن تمام زحمات و رنج های مادی و معنوی را به جان خرید .

وی گفت: اساسا اگر پرستار به وظایف محوله خود به درستی اقدام نماید و در رفع نیازهای بیمار از کوشش های لازم فروگذاری نکند، مورد رحمت خداوند قرار می گیرد و با این خدمت پسندیده، گناهانش پاک می شود . رسول گرامی اسلام فرمودند: «من سعی لمریض فی حاجة قضاها، خرج من ذنوبه، کیوم ولدته امه; هر کس در رفع نیازهای بیماری بکوشد، از گناهانش پاک می شود همانند روزی که مادرش او را به دنیا آورد .»

کد خبر 1734404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha