ورود مدارس مسجدمحور به عرصه تعلیم و تربیت روستا

دیلم از تفاهم موسسه تربیتی و آموزشی مدارس مسجدمحور با سازمان مشارکت‌های آموزش و پرورش به منظور ارتقای فرهنگ و تعلیم و تربیت روستا خبر داد و گفت: این تفاهم جهادی و با هدف پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی منعقد می‌شود و روح حاکم بر آن سه «میم» منزل، مسجد، مدرسه است.

حسینعلی دیلم، مسئول موسسه تربیتی و آموزشی مدارس مسجدمحور در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از تفاهم این موسسه به نمایندگی از وزارت کشور با سازمان مشارکت های آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: محور این تفاهم، ارتقای فرهنگ و تعلیم و تربیت روستا است که مدرسه از مهمترین ارکان آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این تفاهم جهادی و با هدف پای کار آوردن ظرفیت های مردمی منعقد می شود، گفت: پس از بررسی مدل های مختلف مدرسه داری، مدل هیئت امنایی را نزدیک ترین نوع برای این کار جهادی یافتیم لذا برای آنکه بتوان این ظرفیت را به مدرسه روستایی پیوند بزنیم اجرای تفاهم نامه را با این شیوه دنبال می کنیم.

دیلم ادامه داد: مقرر است نیروهای بومیِ توانمند را که می توانند خدمت رسانی و به ارتقای تعلیم و تربیت کمک کنند، پای کار مدارس روستایی بیاوریم تا به دانش آموزان و خانواده های آنها خدمت رسانی کنند.

وی درباره فعالیت موسسه تربیتی و آموزشی مدارس مسجدمحور در این تفاهم، ابراز کرد: توجیه نهادهای ذیربط از طریق استان‌داری ها و توجیه کمک به فعالان مردمی و ایجاد زمینه پیوند با ظرفیت های حاکمیتی کاری است که ما برای تحقق این تفاهم نامه انجام می دهد.

دیلم درباره نقش مسجد در اجرای این تفاهم نامه، اعلام کرد: رکن محوری که در تفاهم نامه مندرج شده، پیوند مدرسه، مسجد و منزل است یعنی همان سه «میم» که وزیر آموزش و پرورش بر آن تأکید دارد و اکنون به عنوان روح حاکم بر این تفاهم نامه نیز که برای دو سال منعقد شده، مد نظر قرار گرفته، البته پس از پایان دو سال و در صورت تحقق اهداف مدنظر روند کار خود به خود استمرار می یابد.

کد خبر 1734425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha