تجلیل از خادمان فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از تجلیل خادمان فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ها و رونمایی از تازه های نشر همزمان با هفته ملی کتاب خبرداد.

علی تمنایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و اظهارداشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت دبیری ستاد هفته ملی کتاب و کتابخوانی را بر عهده دارد و استانداران هم رئیس این ستاد در سراسر کشور هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی متعددی در شهرستان ها برای این هفته انجام شده و به مرحله اجرا می رسد، افزود: تجلیل از خادمان فرهنگ کتاب و مطالعه یکی از فعالیت های شاخص این هفته طی سال های گذشته تاکنون بوده که امسال در بخش های مختلف استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی صورت گرفته تا این مراسم با حضور شخصیت های فرهیخته در مرکز استان نیز انجام شود.

تمنایی به رونمایی از تازه های نشر در این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: کتب جدید در مراسمی در هر منطقه رونمایی می شود و در اصفهان نیز 40 کتاب مرتبط با دفاع مقدس با همکاری مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی یادآورشد: این برنامه جز فعالیت های کنگره ملی سرداران و شهدای استان اصفهان است که به مرحله اجرا می رسد.

تقویت مشارکت در عرصه کتاب

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برنامه های این هفته در راستای مشارکت بخشی برای کتاب و مطالعه است که گروه های مختلف سنی در مراسم ها شرکت می کنند.

وی ادامه داد: تخفیف در عرضه کتاب، نشست های کتابخوانی، معرفی برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی، کتابخانه و کتابفروشی گردی مسئولان و طرح های گردشگری کتاب در این هفته انجام می شود.

تمنایی به توسعه زیرساخت ها در حوزه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ مطالعه زیرساخت توسعه فرهنگی محسوب می شود و باید بخش های مختلف در این خصوص همکاری کنند.

کد خبر 1734456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha