عظمت حضرت زینب(س) به دلیل حرکت انسانی و اسلامی براساس تکلیف است

حجت الاسلام حسینی رکاوندی گفت: عظمت حضرت زینب(س) این بانوی بزرگ، فقط دختر امام علی بودن و خواهر امام‌حسن و امام حسین بودن نبود، بلکه به دلیل حرکت انسانی و اسلامی براساس تکلیف است.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی رکاوندی- امام‌جمعه موقت بهشهر با تبریک ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری و روز پرستار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: حضرت زینب(س) در میان اهل بیت از جایگاه بالایی برخوردار بود و الگوی بی نظیر است.
وی افزود: عظمت این بانوی بزرگ، فقط دختر امام علی بودن و خواهر امام‌حسن و امام حسین بودن نبود، بلکه به دلیل حرکت انسانی و اسلامی براساس تکلیف است.
امام جمعه موقت بهشهر یادآور شد: همین حرکت انسانی و اسلامی و عمل به تکلیف موجب شد که لقب عقیله بنی هاشم را به خود اختصاص داد.
حجت الاسلام حسینی رکاوندی گفت: ویژگی های مهم ایشان طهارت و تقوا و اهمیت دادن به ارزش‌های اصیل بود و ایمان به خدا و اسلام، حجاب، عفاف و عبادت اولویت ایشان بود و هیچ مصیبتی او را به زانو در نیاورد و صبر را متحیر کرد.
وی یادآور شد: زینب شخص با عظمت تاریخ است و حجاب و عفاف ایشان نمونه بود و راز عظمت ایشان بود و دغدغه ایشان حتی در اسارت، حجاب بود و امروز باید به مساله حجاب و عفاف در جامعه توجه بیشتری اعمال شود.

کد خبر 1734457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha