آغاز هفته بسیج با شعار " بسیج، امید ملت ایران" /ساماندهی ۵ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: از هفته بسبج سال قبل تا هفته بسبج امسال، در طول یکسال در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی، ۵ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار سرتیپ سید هاشم غیاثی در نشست خبری هفته بسبج با اصحاب رسانه که در محل ستاد فرماندهی سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: بسیج مولود امام و انقلاب است. در این ۴۴ سال از عمر بسبج هر سال بیشتر پی به این واقعیت می‌بریم که امام برای انقلاب و اهداف دراز مدت این نهاد مردمی چه چیزی را بنیاد نهادند.  

وی ادامه داد: امروز کارکرد بسبج در تمام عرصه‌هایی که نیاز نظام و انقلاب بود، مشخص است. بسیج در بین تمام تشکل و سازمان‌ها از انعطاف برخوردار است. این نهاد مردمی، در عرصه دفاع و نظامی محور استراتژیک نظام در امنیت داخلی و خارجی است. در حوزه‌های علمی و پژوهشی، محرومیت زدایی و... و. متناسب با نیاز انقلاب بسیج آرایش می‌گیرد و حضور موفقیت آمیز دارد، که در ۱۱ قرارگاه پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه؛ تمام فعالیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف داریم به تناسب ماموریت در ذیل این قرارگاه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: این قرارگاه‌ها در راستای سند ارتقاء ۱۰ ساله بسبج که به تائید مقام معظم رهبری رسیده  انجام می‌گیرد. این سند کشوری است اما به تناسب استانی فعالیت شکل می‌پذیرد.  

سردار غیاثی با اشاره به اینکه هفته بسبج از ۲۹ آبان‌ماه شروع می‌شود، اظهار کرد: از هفته بسبج سال قبل تا هفته بسبج امسال، در طول یکسال در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی، ۵ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده است. هزار و ۸۴۰ کارگاه اشتغال، با ۳ هزار و ۷۲۴ نفر اشتغال با اعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان ایجاد گردیده است. پروژه‌های محرومیت زدایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان، کمک به محرومیت زدایی و تامین امنیت غذایی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان و ۱۲۹ پنل خورشیدی ۵ کیلووات، انجام گرفته است.  

وی بیان کرد: در قرارگاه علمی و پژوهشی، تلاش این بود، حمایت از محصولات فن‌آورانه و تکمیل ایده به پدیده و پدیده به ثروت شکل بگیرد. در این بخش ۲۸ میلیارد تومان حمایت شده است. ۱۰ میلیارد تومان توربین خانگی، ۵ میلیارد تومان پروژه پهپاد زراعی و ۳ میلیارد تومان بذر ویژه گندم، حمایت شکل گرفت. همچنین در هر شهرستان یک خانه نخبگان بسبج فعالیت دارند و ۱۰ مرکز رشد و نوآوری تشکیل شده است.  

سردار سرتیپ سید هاشم غیاثی تصریح کرد: در حوزه امنیت و دفاعی، ۳۰۰ گردان امام علی (ع)، بیت المقدس، کوثر و... و. ساماندهی شده‌اند. ۲۰ هزار نیروی بسبجی در ۸ شیفت خواهر و برادر امنیت حریم رضوی تامین می‌کنند. ۱۴۵ هزار گشت محله محور با تعامل با فراجا، امنیت هموطنان را برقرار می‌نمایند. در قرارگاه فضای مجازی، آموزش سواد رسانه‌ای به ۸۰۰ هزار نفر توسط ۱۸۰ مدرس سواد رسانه‌ای، رونمایی از ۳ بازی موبایلی، ۱۲ پویش سایبری انجام گرفت.  
وی در خصوص قرارگاه تعلیم و تربیت، از وجود هزار و ۳۰۰ حلقه صالحین فعال، رونمایی از کتاب ۱۱۰ تجربه تعلیم و تربیت و اعزام ۲۵ هزار نفر به اردوهای راهیان نور خبر داد و به تدوین و رونمایی کتاب سند اولویت استان که نزدیک یکسال زمان صرف شده و ۶۴ مسئله اصلی استان شناسایی شده در قرارگاه دولت اسلامی، اشاره نمود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در قرارگاه اجتماعی و فرهنگی ۵ مرکز مشاوره در ۱۰۰ نقطه قرارگاه کرامت در نقاط آسیب دیده فعالیت می کنند. هزار و ۸۱۴ تسهیل‌گری به زوجهای نابارور و ۵۵ کلنیک مرکز مشاوره ازدواج و خانواده از جمله فعالیت‌های این قرارگاه‌ است. همچنین ۷ عملیات فرهنگی، ۱۵ اثر فاخر رسانه‌ای، اجرای ۹ رویداد ملی، دو کنگره ملی شهدای شهرستان، احیای ۲۰ واحد صنعتی و رفع موانع تولید ۳۰۰ واحد از جمله فعالیت‌ها از هفته بسبج سال گذشته تا هفته بسبج امسال بوده است.

سردار سید هاشم غیاثی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ پایگاه مقاومت بسبج در سطح استان داریم که اگر هر کدام فقط یک برنامه اجرا کنند، ۶ هزار و ۲۰۰ برنامه در هفته بسبج امسال خواهیم داشت، گفت: برخی برنامه‌ها برنامه محوری هستند که به شکل برد ملی هدف‌گذاری می‌شود و در کشور و استان جاری می‌گردد. مهمترین برنامه محوری، رزمایش ۳۵ هزار نفری اقتدار در سطح استان که ۱۲ هزار نفر آن در مرکز استان خواهد بود.

وی افزود: برنامه محوری دیگر، کارگزاری شیفتگان خدمت است. ۳۸ مسئله محوری در ۳۸ محله آسیب دیده شناسایی شده که قابل رفع است، ما با عنوان کارگزاری شیفتگان خدمت در صدد حل آن هستیم. رزمایش شمیم پلاک، در راستای ثبت اسناد ۹۰ هزار بسیجی دفاع مقدس آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد دو مرکز رشد و نوآوری در دو شهرستان سبزوار و قوچان، جشنواره جهادگران علم و فن‌آوری در دانشگاه امام رضا(ع) از جمله برنامه های محوری هفته بسیج خواهند بود.

سردار سرتیپ به، رو نمایی از دو محصول پهپاد اجتماع ۲ هزار بسیجی عضو حلقه صالحین، اجتماع ۱۵ هزلر نفری دختران حاج قاسم، تقدیر از زنان الهام بخش، ۱۷ قسمت برنامه رادیویی و تلویزیونی با نخبگان بسیج، ایجاد میز تخصصی در ۲۰ کانون تولیدی استان، ارائه ۱۰۰ خدمت توسط بسیج اصناف و ۴۰۰ میز خدمت بسیج کارمندان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته بسبج امسال اشاره کرد.
سرهنگ پاسدار غلامرضا ترابی، معاون روابط عمومی سپاه رضا(ع) نیز در این نشست خبری، با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بسیج، از ۲۹ آبان تا ۵ آذر، " بسیج،   امید ملت ایران" است، عنوان کرد: اگر حقیقت بسیج را برای مردم بازگو کنیم، جامعه سرشار از امید خواهد شد. بحران‌ها در جهان را رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها مدیریت می کنند. این دو که عنصر امید آفرینی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
شایان ذکر است در حاشیه این نشست خبری، ارتباط مستقیم با خبرنگار اعزامی به نقطه صفر مرزی لبنان برقرار شد و از سه محصول دانش بنیان و اکیپ سیار کشاورزی و دامپزشکی سازمان بسبج جامعه کشاورزی خراسان رضوی رونمایی گردید.

کد خبر 1734459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha