اجرای طرح ملی دادرس در 30 مدرسه شیروان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح ملی دادرس در 30 مدرسه شیروان برای مقطع متوسطه دوم برگزار شد.

علی مختارنژاد، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به مانور و افتتاحیه دوازدهمین مرحله طرح ملی دادرس در مدرسه پسرانه شهید بهشتی شیروان اظهارکرد: با اجرای این طرح دانش آموزان برای مواجه در مواقع بحرانی نظیر سیل ،زلزله و آتش سوزی آماده می شوند.

وی بابیان اینکه طرح دانش آموزان آماده برای روزهای سخت (دادرس) با هدف ارتقاء سطح آگاهی و پیشگیری از بروز خسارات بیشتر اجرایی، خاطرنشان کرد: دانش آموزان با تشکیل تیم های 14 نفره در مدارس دوره های مواجه با زلزله را آموزش می بینند.

 مختارنژاد عنوان کرد: این مانور با اجرای سرفصل های طرح دادرس شامل مانور پناهگیری و خروج اضطراری آتل بندی و پانسمان احیای قلبی ریوی، حمل مصدوم و اسکان اضطراری توسط مربیان هلال‌احمر شهرستان با همکاری دانش آموزان پیگیری خواهد شد.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: هدف از انجام این طرح آماده سازی و خودامدادی دانش‌آموزان، تاب آوری آنان برای مقابله با حوادث در مدارس تا رسیدن نیروهای امدادی و انتقال مصدومین به نزدیک ترین مراکز درمانی می ‌باشد، ارتقای سطح فرهنگ عمومی امدادی در سطح جامعه از دیگر اهداف این مانور است.

 مختارنژاد اضافه کرد: این طرح ارزشمند با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش وارد دوازدهمین سال خود می شود، و در طول سال تحصیلی همراه دانش آموزان است، با اجرای این طرح دانش آموز عضو تیم دادرس یاد می گیرد زمان حادثه یا اتفاق غیر قابل پیش بینی در مدرسه و در خانه درست رفتار کند.

 

 

کد خبر 1734500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha