مادران شهدا نمونه های معاصر از «الگوی سوم زن» هستند

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه زن موفق مطابق منابع دینی زنی است که علاوه بر موفقیت در خانه بتواند در اجتماع نیز موثر باشد، گفت: مادر والامقام شهیدان خالقی پور، نمونه ی معاصر از الگوی سوم زن است چرا که در بزنگاه های جمهوری اسلامی احساس مسئولیت کرده و به درستی ایفای نقش داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمدترابیان-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در جشن ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار در کانون فرهنگی هنری زینبیه شهرستان نکا با بیان اینکه نگاه سنتی به زن موجب شده برخی زن را مخصوص خانه می دانند و هیچ نقش اجتماعی برای زن قائل نیستند که این زیبنده نیست، اظهار کرد: نگاه دوم نیز که در جهان فراگیر شده می گوید زن باید به هر قیمتی وارد اجتماع شود و زن خانه دار که فرزندان موفقی دارد را زن موفق نمی داند.

مادران شهدا نمونه های معاصر از «الگوی سوم زن» هستند

وی افزود: هیچ کدام از این نگاه ها درست نیست بلکه نگاه سوم که از آن به عنوان الگوی زن سوم یاد می شود بیانگر این که اسلام طرفدار الگوی سوم زن است که زن می تواند در صورت برخورداری از توانمندی در کنار مدیریت منزل، همسر داری و تربیت فرزند به حضور در اجتماع نیز بپردازد.

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی حضور سیاسی اجتماعی زن مسلمان است، گفت: بسیاری از مشاغل نظیر پرستاری، پزشکی، معلمی و ... وجود دارد که واجب بانوان برای حضور در آن مشاغل تلاش کنند تا جامعه دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه زن موفق مطابق منابع دینی زنی است که علاوه بر موفقیت در خانه بتواند در اجتماع نیز موثر باشد، ادامه داد: حضرت زینب(س) نیز در واقعه عاشورا به درستی الگوی سوم زن را تصویر کردند.

حجت الاسلام ترابیان به نقش بانوان در پشتیبانی از جبهه های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سال ۶۲قبل از عملیات خیبر، نامه ای از یک دختر ۹ساله به همراه هدایای مردمی به دست رزمندگان اسلامی رسید که رزمندگان با خوانش این نامه اشک می ریختند چرا که این دختر تکلیف شناس بوده و برای کمک به رزمندگان اسلام با کار در بازه زمانی ۹۲روزه و خرید نان و بادام برای پشتیبانی از جبهه ها، ادای تکلیف کرد.

مادران شهدا نمونه های معاصر از «الگوی سوم زن» هستند

وی با اشاره به کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» زندگی نامه مادر شهیدان خالقی پور اهل تهران نوشته «زینب عرفانیان» از انتشارات «شهید کاظمی»، بیان کرد: مادر والامقام شهیدان خالقی پور ازجمله مادران شهدایی است که نمونه ی معاصر از الگوی سوم زن است چرا که در بزنگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی نظیر دفاع مقدس، کمک به زلزله زدگان و حمایت از پرچم و سرود ملی ایران اسلامی و... احساس مسئولیت کرده و به درستی ایفای نقش داشتند .

کد خبر 1734507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha