لزوم تبیین نگاه توحیدی شهدا برای دانش آموزان و دانشجویان

سردار ملکی با بیان اینکه نگاه توحیدی شهدا برگرفته از مکتب عاشورا بود، گفت: دانش آموزان و دانشجویان شهید بهترین الگوی دانش آموزان و دانشجویان امروز هستند باید سیره عملی شهدا بین نسل نو تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار عبدالله ملکی- راوی دفاع مقدس و مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امور استان‌های شمالی در اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم که با محوریت ۵۰شهید دانشجو معلم این خطه از شمال کشور به همت دانشگاه فرهنگیان مازندران واحد پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان برگزار شد، با بیان اینکه ۲۲۰هزار شهید در جنگ بین دو تفکر تقدیم انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: روایت هنرمندانه رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس باید مورد توجه همگان به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس باشد.
وی خطاب به دانشجو معلم ها گفت: معتقدم دفاع مقدس هشت سال نبود جنگ از ۲۳بهمن ماه ۵۷آغاز شد چرا که انقلاب اسلامی باشعار خدامحوری پیروز شده بود و بعثی ها با همراهی استکبار جهانی پیروزی انقلاب اسلامی را برنتابیدن و با ایران اسلامی وارد جنگ شدند.  
سردار ملکی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دانشجو بیان کرد: این شهدا از ممتازین دانشگاه ها بودند اما در راه خدا از جان شیرین خود گذشتند؛ عشق بازی شهدا با خدا در سنگرهای دفاع مقدس را با چشم‌سر دیده ایم بعداز شهدا به درستی نگاه توحیدی این مردان خدایی بازخوانی نشده است.
این راوی دفاع مقدس با تاکید براینکه باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم، گفت: در جنگ تفکرها رزمندگان اسلام بسیار سختی کشیدند.  
وی به نقش کارکنان آموزش و پروش، فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آموزش پرورشی ها قدر خود را بدانند برای تحول در تعلیم و تربیت تلاش کنند.
سردار ملکی با اشاره به اهمیت بازخوانی وصیت نامه شهدای دانش آموز، خاطرنشان شد: دانش آموزان و دانشجویان شهید بهترین الگوی دانش آموزان و دانشجویان امروز هستند این مهم باید در بین نسل نو تبیین شود.
وی یادآورشد: دانش آموز شهید «اصغر علوی» از پهنه کلای ساری در عملیات رمضان سال ۶۱ جان خود را تقدیم خدا کرد اما سیره این دانش آموز شهید به درستی تبیین نشده  و متاسفانه عده ای معتقدند دانش آموزان درس خواندن را دوست نمی داشتند از این رو به جبهه ها می رفتند درصورتیکه اینگونه نبود بعضا این دانش آموزان از نیروهای کلیدی و کاربردی دفاع مقدس محسوب می شدند.
سردار ملکی با بیان اینکه شهدا با نگاه ادای تکلیف، اندیشه های امام راحل را اجرا می کردند، گفت: رزمندگان اسلام نسبت به عاشورا معرفت داشتند این رزمندگان با تاسی از فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی را حفظ کردند.
وی در بخشی از سخنانش از واقعه مرگ مهسا امینی به عنوان جنگ ترکیبی یاد کرد و افزود: دانش آموزان فریاد مرگ بر دیکتاتور سر می دهند یعنی اینکه آموزش و پرورش خوب عمل نکرد. باید مراقبت شود.
سردار ملکی بیان کرد: در دنیای امروز به واسطه هوش مصنوعی و رسانه های مجازی شبهه افکنی می کنند و عده ای در لباس داعش با کج اندیشی از دین اسلام به جان مسلمانان افتادند.
وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای غزه، گفت: در دوران دفاع مقدس ۲هزار و ۸۳۸مرتبه، جزیره خارک توسط بعثی ها بمباران شد، امروز غزه ای ها از ایرانیان درست مقاومت را آموختند هزار و ۶۰۰تانک نفر بر سه لشکر زرهی از اسرائیل غاصب برای زدن حماس در غزه به خط شدند اما مردم غزه درحال مقاومت هستند و در مواجه با شهادت فرزندان و خانواده هایشان همانند حضرت زینب(س) از زیبایی شهادت و جهاد در راه خدا سخن به میان می آورند.
سردار ملکی همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به شعار «بسیج، امید ملت ایران»، اذعان کرد: اگر با تفکر بسیجی کار شود مشکلات جامعه از جمله مشکلات اقتصادی مرتفع می شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورشی ها باید با نگاه شهدایی کار کنند تا دانش آموزان نیز از آنها الگو بگیرند.  

کد خبر 1734590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha