دکتر «شکوهی» تکرار نشدنی در تعلیم و تربیت ایران 

لامعی گفت: استاد غلامحسین شکوهی، شکوه تکرار نشدنی تعلیم و تربیت ایران است که با بهره مندی از اندیشه های بزرگ چون ژان پیاژه، حرمت معلمی را در ایران معنا بخشید.

احمد لامعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: استاد غلامحسین شکوهی دانشور بافرهیخته، با بصیرت و چهره ماندگار ایران، روستازاده ای است که از کوچه های سراسر عاطفه، سرسبزی و مهربانی قصبه خوسف توانست در سایه همت، تلاش و آموختن و پرورش روح، پله های ترقی را طی کند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه استاد شکوهی عزتمندانه و یکتا مردی است که زانوی ادب در محضر بدیع الزمان، فروزانفر، جلال الدین همایی و مرحوم محسن خان اسدی بر زمین نهاده است، افزود: وی شکوه تکرار نشدنی تعلیم و تربیت ایران است که با بهره مندی از اندیشه های بزرگ چون ژان پیاژه، حرمت معلمی را در ایران معنا بخشید.

وی با اشاره به روح و روان پاک این معلم بینش و بینایی، گفت: از زلال اندیشه آثار ارزشمندی به یادگار مانده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه با تأمل در سیره علمی و عملی استاد شکوهی می توان دریافت که ایشان همواره به چگونه بیاموزیم و چگونه بیاموزانیم و راه و روش معلمی و شایستگی های معلمی  همت داشت، گفت: ایشان در پویایی نظام تعلیم و تربیت کوشا بودند.

وی اضافه کرد: ایشان چهره بی نظیر بین المللی است و از منظر وی دانشجو یکی از ارکان نظام تعلیم و تربیت در هر جامعه است و او را شایسته تقدیر می داند. 

لامعی گفت: ایشان اولین شرط تعلیم را علاقه و پشتکار می داند و معتقد است که علاقه به فراگیری علم پشتکار ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه استاد غلامحسین شکوهی مسیر فراگیری را از محور اصلی خود سامان می بخشید و اعتقاد دارد که پشتکار در تحصیل خیلی مهم است، ادامه داد: این استاد غنیمت شمردن فرصت ها را از صفات دانشجویی می داند و معتقد است که غنیمت شمردن، فرصت بهره برداری از ایام عمر است و همواره توصیه می کند دانشجویان سرنخ را ها را یادداشت کنند. 

وی افزود: به پیشنهاد این استاد، باید یادداشت برداری و گنجینه ای از یادداشت ها داشته باشیم و تنها دانشی ارزش دارد که رفتار ما را دگرگون کند و آنچه در رفتا اثر نداشته باشد ارزش ندارد.

کد خبر 1734604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha