دانش و کسب تجربه از خصوصیات انسان های خلاق و خوش فکر است

آیت الله فلاحتی دانش و کسب تجربه را از خصوصیات انسان های خلاق و خوش فکر دانست و گفت: دانش و کسب تجربه از خصوصیات انسان های خلاق و خوش فکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار جمعی کارکنان ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های استان که امروز دوشنبه(۲۹ آبان) در مصلی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابداران را یاوران کتاب توصیف کرد و گفت: کتابدار باید کتاب شناس، اهل مطالعه و تحقیق باشد.

وی، کسی که اهل مطالعه باشد و خود را به علوم مختلف تجهیز کند در نزد مردم دارای ارزش فراوان دانست و افزود: دانش و کسب تجربه از خصوصیات انسان های خلاق و خوش فکر است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه فرد کتاب خوان باید در جامعه تشویق شود، تصریح کرد: دانش و کسب تجربه از خصوصیات انسان های خلاق و خوش فکر است ... 

وی همچنین از مسئولین استان خواست تا ساز و کارهای مناسب برای شناسایی افراد کتاب خوان فراهم کنند و ادامه داد: مسئولان باید به زیر ساخت های مطالعاتی در گیلان توجه کرده و راهکاری برای کتابخوان کردن مردم و به ویژه جوانان آنهم به صورت حرفه ای و اساسی، پیدا کنند تا دغدغه مردم به چرایی کاهش سرانه مطالعه تغییر یابد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ضرورت رعایت گزینش و موضوع بندی کتاب‌ها برای در اختیار قرار دادن بین مردم، اظهار کرد: می بایست کتاب‌هایی با عناوین مختلف منطبق با سلایق مردم مانند رمان، کتاب‌های مذهبی و تخصصی در دسترس عامه گذاشته شود.

وی، چاپ زیبای کتاب از سوی ناشران، تشویق نویسندگان موفق و بهرگیری از استادان حوزه و دانشگاه در رسانه‌ها، قرار دادن کتاب در نانوایی ها، خطوط اتوبوس و یا در مدارس به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی را لازم دانست و اضافه کرد: بهره‌گیری از همه مشوق‌ها برای افزایش سرانه مطالعه مردم ضروری است.

دانش و کسب تجربه از خصوصیات انسان های خلاق و خوش فکر است

کد خبر 1734610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha