نشست علمی-تخصصی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس

دومین نشست علمی–تخصصی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس صبح امروز در مرکز معالعات راهبردی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین نشست علمی-تخصصی «جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس»، صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش در مرکز مطالعات راهبردی ارتش برگزار شد.

سردار سرلشکر صفوی در این نشست اظهار کرد: مبانی غرب در جنگ غزه فرو ریخته است. آن‌ها ۳۰۰ سال بر آزادی رسانه‌ها و برابری انسان‌ها مانور داده و همه را فریب دادند و امروز حتی مردم آن‌ها نیز این دروغ‌ها را باور ندارند.

وی افزود: آنچه اکنون رخ داده است اتفاقی جدید است و آنچه در آینده شاهد بودیم با آنچه که تا آنروز در جهان و منطقه رخ داده متفاوت است.

سردار رحیم صفوی گفت: امروز شاهد نوعی تغییر و تحول در سیاست و نظم جدید جهانی هستیم و مهم آن است که  این حوادث را رصد کرده و تجربه های خود در دفاع مقدس را هم واکاوی کنیم و برای پیشرفت کشور و رسیدن به وضعیت مطلوب از ابعاد مختلف و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

در ادامه این نشست، امیر سرتیپ پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هدف اصلی همایش، تببین نقش و جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس و بهره گیری از درس‌های آن برای ورود مقتدرانه به نبردهای آینده است.

وی گفت: جنگ تحمیلی دوران بسیار سخت و حماسی برای جمهوری اسلامی ایران بود. آوردگاهی که دشمنان با تمام امکانات خود، برای نابودی کشورمان طراحی کردند اما ورود مردم و رزمندگان کشورمان باعث شد تا دشمنان ناکام مانده و با شکست سختی رو به رو شوند.

گفتنی است، در ادامه این نشست که با سخنرانی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش همراه بود، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش از جمله امیر سرتیپ دوم بختیاری، امیر سرتیپ دوم غلامی، امیر سرتیپ دوم خلیلی و امیر سرتیپ دوم ذاکری به بیان تجربیات و نظرات خود در خصوص نقش علم و فناوری در دفاع مقدس پرداختند

کد خبر 1734650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha