خطبه‌های مقام معظم رهبری راهکار روشنی برای ملت‌های مسلمان ترسیم کرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر خطبه‌های روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: خطبه‌های مقام معظم رهبری راهکار روشنی را برای ملت‌های مسلمان و به ویژه ملت مصر برای حرکت‌های آینده‌شان ترسیم کرد.

غلامرضا کرمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه دقیق روز گذشته مقام معظم رهبری پیرامون وقایع تونس و مصر به خبرنگار شبستان گفت: به دلیل اینکه در کشورهای منطقه یک چنین جایگاهی که بتواند تبیین مواضع را به این شکل که مقام معظم رهبری داشته‌اند، وجود ندارد؛ به همین دلیل ایشان با نطق رسای خود جهت حرکت آینده مردم مسلمان در کشورهای دیگر را تبیین کردند.

وی اظهار داشت: یکی از کمبودهای اصلی این مناطق این است که رهبری در کشورهایی که قیام کرده‌اند، وجود ندارد و بعضا نگرانی‌های زیادی وجود دارد که مردم این مناطق در مواضع خود هماهنگ پیش نروند.

کرمی تصریح کرد: خطبه‌های روز گذشته مقام معظم رهبری از یک طرف این مطلب را می‌رساند که رهبر معظم انقلاب نسبت به همه مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کند و راهکار جدیدی را برای این کشورها و مردمان‌اش تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: خطبه‌های روز گذشته معظم له تبیین روشن و شفافی بود از آنچه که در تاریخ حاکمان این کشورها وجود دارد.

نماینده کرمان در خانه ملت بیان کرد: اقداماتی که از سوی حاکمان این کشورها در طی 20 الی 30 سال گذشته چه بر مردمان‌شان و چه نسبت به آرمان‌های فلسطین انجام شده است؛ اقداماتی بود که هیچ‌گاه در شأن یک کشور اسلامی و حاکمان اسلامی نبود و به همین دلیل مقام معظم رهبری این مسایل را به خوبی تبیین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های روز گذشته‌شان راهکار را برای مردم مسلمان در مصر و سایر نقاط جهان مشخص کردند، گفت: شرایط کنونی جهان همانند گذشته نیست که کشورها با دیواری حایل از هم جدا شوند، بلکه در حال حاضر به دلیل وجود وسایل ارتباط جمعی اخبار در همان لحظه به گوش همگان می‌رسد و همگان نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنند.

کرمی تأکید کرد: خطبه‌های روز گذشته مقام معظم رهبری قطعا در همان لحظه به جمع نخبگان در کشورهای مسلمان رسید و این حرکت راهکار روشنی را برای آینده ملت‌های مسلمان چه در مصر و چه در سایر نقاط جهان ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌شود از اتفاقات و حوادث تونس و مصر برداشت کرد این است که بیداری ملت‌ها به نسبت آن چیزی که در سال‌های گذشته بوده است، افزایش داشته است و علت این آگاهی نیز وجود وسایل ارتباط جمعی و همچنین بیداری ملت‌ها است.

کرمی اظهار کرد: چه کسی است که نداند ملت مسلمان در مصر و تونس در اوج چه دیکتاتوری‌ و با چه شفقت و بدبختی زندگی می‌کردند.

وی تصریح کرد: از یک طرف دیکتاتوری و حکومت‌های استبدادی و از طرف دیگر عمق ارزش‌های اسلامی و آگاهی مردم در مصر و تونس باعث شد که آنان با خیزش بلند نسبت به احقاق حقوق خود به پا خیزند.

کرمی با تأکید بر نقش مؤثر و مواضع جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی گفت: موضع‌گیری‌های ایران در طول 30 سال گذشته و همچنین موضع‌گیری‌های کشورهای غربی نسبت به ایران باعث شد؛ که مردم در دیگر کشورهای اسلامی با الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران به پا خیزند.

وی گفت: ما باید آگاهی‌بخشی جمهوری اسلامی ایران و نقش جمهوری اسلامی ایران را در حرکت‌های صورت گرفته در تونس و مصر در رأس امور قرار دهیم زیرا حرکت ملت ایران چه در هنگامه پیروزی انقلاب اسلامی و چه در طول 30 سال گذشته به عنوان یک الگو برای این ملت‌ها مطرح است.

پایان پیام/
 

کد خبر 17347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha