دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی در بیرجند برگزار شد

دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی به همت خانه مطبوعات خراسان جنوبی و با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی، استفاده از توان دانشجویان در بدنه دستگاه های اجرایی و همچنین رابطان خبر در رسانه ها است.


وی گفت: از همکاران شاغل در دستگاه‌های اجرایی و دانشجویانی که در این جلسه شرکت کردند و علاقه‌ و استعداد خود را در حوزه خبر و رسانه می‌بینند، دعوت به همکاری می‌کنیم.


رئیس جهاد انشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: آماده همکاری با علاقمندان به حوزه خبر و رسانه به عنوان خبرنگار افتخاری، رابط خبری در دستگاه اجرایی و کارآموزی دانشجویانی که به صورت حضوری در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی آموزش‌های تکمیلی را ببینند هستیم تا بتوانیم از افراد توانمند در آینده به صورت خبرنگار حرفه ای در قالب قراردادهای متنوعی که برای همکاری در جهاد دانشگاهی تعریف شده استفاده کنیم.

محمود حیدری مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه خانه مطبوعات ۴۹۲ نفر ثبت نام شده در بخش‌های مختلف دارد که ۳۳۹ نفر تایید قطعی شدند و از این تعداد ۲۹۰ نفر خبرنگار هستند، گفت: در حال حاضر ۸۶ نشریه محلی و پایگاه خبری در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۶ باب پایگاه خبری، ۵۱ دفتر سرپرستی نشریات سراسری و ۱۵ دفتر خبرگزاری است.


وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بود که دوره‌ها به شکل حضوری برگزار شود، اظهار کرد: خانه مطبوعات خراسان جنوبی این آمادگی را دارد، دوره‌های آموزشی را با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و بهره‌گیری از دانش‌های مرتبط با مباحث روز جامعه رسانه‌ای در برنامه کاری خود قرار دهد.


سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد سرپرست مدیریت روابط عمومی واطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند هم با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی استان، گفت: در این دوره رابطین خبری دانشگاه بیرجند با هدف ارتقای دانش و آگاهی، پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم استفاده از آن در جهت افزایش سرعت و دقت، حضور دارند.

سپیده قلندری مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هم گفت: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف است.


وی اظهار کرد: در این دوره اصول و مفاهیم اولیه خبرنویسی، سبک‌های تنظیم خبر، ارکان، عناصر و اجزای خبر، انواع لید و تیترنویسی به فراگیران آموزش داده می‌شود.


 


 

کد خبر 1734727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha