۴۱۳عنوان کتاب روانه بازار نشر شد| فعالیت۴۳۹ کتابخانه در کانون های مساجد مازندران

آهنگر با بیان اینکه ۴۱۳عنوان کتاب با شمارگان ۲۸۲هزار و ۹۲۰نسخه امسال روانه بازار نشر شد، گفت: ۲۷۳انتشارات در استان مازندران فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین تجلیل از ناشران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی که به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه هفته بسیج بهانه برای پاسداشت ارزش هاست،   اظهار کرد: امید است تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود.
وی با بیان اینکه بسیج مردم یار و مردم دار است، گفت: برکت وجودی بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی زمینه توفیق نظام را فراهم کرده است.
آهنگر با بیان اینکه هفته کتاب بهانه خوبی است که نقش کتاب در زندگی مردم،   معرفی شود،  افزود: دوری از مطالعه و بیگانگی با کتاب مشکلات زیادی را برای بشر فراهم آورده است.
وی با اشاره به نقش کتاب در اعتلای فرهنگی جامعه، خواستار برگزاری برنامه ها با محور توسعه فرهنگ مطالعه در طول سال شد.
آهنگر از تشکیل دبیرخانه دائمی کتاب در معاونت فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: هفته کتاب فرصتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که در آمد توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به جامعه معرفی شوند.
وی با بیان اینکه ۴۱۳عنوان کتاب با شمارگان ۲۸۲هزار و ۹۲۰نسخه امسال روانه بازار نشر شد، یادآورشد: ۲۷۳انتشارات در استان فعالیت دارند.
آهنگر با بیان اینکه ۱۵۰عنوان کتاب بومی در مازندران به چاپ رسید، گفت: تربیت نویسنده انقلابی و متعهد نیز مورد توجه است.
وی به برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با هدف حمایت از فعالیت های کتابخوانی و کتابخانه ای که سالانه همزمان با سراسر کشور در این دیار نیز برگزار می شود اشاره و بیان کرد: روستاهای مازندران هر سال از منتخبین این جشنواره ملی هستند.
آهنگر از اجرای طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران خبر داد و افزود: شهرستان آمل به عنوان پایتخت کتاب ایران به مرحله نیمه نهایی این جشنواره راه یافت.
وی با بیان اینکه تشکیل و تقویت کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر اقدامات برای توسعه فرهنگ مطالعه است، افزود: ۴۳۹کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران مجهز به کتابخانه هستند.
آهنگر  از اجرای طرح شنبه های کتاب با هدف معرفی کتاب توسط امام جماعت مسجد بین نمازگزاران خبر داد و اضافه کرد: همچنین طرح کوله کتاب با هدف امانت دادن کتاب درب منزل، پالایش کتاب با هدف تعویض کتاب های کهنه با کتاب‌های جدید و طرح صدای کتاب با هدف ضبط صدای کتابخوان های مسجدی برای بازنشر به جهت معرفی کتاب خوب به همت کتابخانه‌های مساجد استان در دست اجراست.  

کد خبر 1734744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha