توفیقات یک کانون مسجدی در حوزه خدمات کتابخانه‌ای و مشاوره

کانون فرهنگی هنری «نجم‌الثاقب» در جوار مسجد جامع بهشتی با ارائه خدمات کتابخانه‌ای، مشاوره‌ای و کمک رسانی به اقشار محروم توانسته اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان را فراهم کند.

«زهره پوررمضان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «نجم‌الثاقب» در جوار مسجد جامع شهیدبهشتی واقع در منطقه کیانشهر در حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتابخانه کانون بیش از ۱۵ سال پیش در مسجد جامع شهید بهشتی تاسیس شده است و در حال حاضر با بیش از یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب به مخاطبان خدمت کتابخوانی ارائه می دهد.

رابط کانون فرهنگی هنری نجم الثاقب مسجد جامع بهشتی بیان کرد: کتاب های کتابخانه در محورهای تاریخی، روان شناسی و ویژه نوجوانان و جوانان است و برای کودکان نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی خدمات کتابخانه ای ارایه می شود.

وی اجرای طرح تعویض کتاب های کهنه و جایگزینی آن با کتاب های جدید را یکی از طرح هایی دانست که در این کانون اجرا می شود و افزود: اجرای فعالیت های فرهنگی، برگزاری جلسه معرفی کتاب و فواید خواندن کتاب، برپایی مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه از زندگی نامه شهید چراغچی هم از جمله برنامه های این کتابخانه کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

توفیقات یک کانون مسجدی در حوزه خدمات کتابخانه‌ای و مشاوره

توفیقات یک کانون مسجدی در حوزه خدمات کتابخانه‌ای و مشاوره

پوررمضان در ادامه با بیان اینکه مسجد جامع شهید بهشتی (ره) دارای پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری، کتابخانه و دارالقرآن است، افزود: همه‌روزه کلاس‌های هنری، نقاشی، خوشنویسی، خیاطی، چرم‌دورزی و طراحی در این مسجد برگزار می‌شود.

توفیقات یک کانون مسجدی در حوزه خدمات کتابخانه‌ای و مشاوره

رابط کانون فرهنگی هنری نجم الثاقب مسجد جامع بهشتی خاطر نشان کرد: کانون فرهنگی هنری نجم‌الثاقب همه ‌روزه کلاس‌های قرآنی شامل احکام، تفسیر، روخوانی، روانخوانی، تجوید و صوت را برگزار می‌کند. همچنین، یکی از برنامه های این کانون ارائه خدمات مشاوره ای در مرکز مشاوره کانون است که تلاش شده در این مرکز زمینه ازدواج آسان دختران و پسران فراهم شود.

توفیقات یک کانون مسجدی در حوزه خدمات کتابخانه‌ای و مشاوره

 وی ادامه داد: علاوه بر ارائه مشاوره خانواده در این مسجد برای دانش آموزان نیز مشاوره تحصیلی برگزار می شود، به عنوان مثال انتخاب رشته تحصیلی و کنکور نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

رابط کانون فرهنگی هنری نجم الثاقب به رویکردهای کانون نجم الثاقب در کمک رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: این کانون با اجرای طرح ها و  پویش های مختلف همچون«هر سجاده، یک بسته ارزاق» به نیازمندان خدمت رسانی می کند.

وی با اشاره به برنامه های کانون در راستای  فرهنگسازی موضوع افزایش جمعیت، گفت: به منظور فرهنگسازی موضوع افزایش جمعیت در قالب برنامه ای از مادران دارای دو، سه و چهار فرزند تقدیر به عمل آمده است.

کد خبر 1734760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha