آمار شهدای غزه به  به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید

دفتر رسانه‌های دولتی غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که آمار شهدای غزه به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید که در میان آنها ۵۸۴۰ نفر کودک و ۳۹۲۰ زن بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، دفتر رسانه‌های دولتی غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد: تعداد کشته‌شدگان جنگ اسرائیل در نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

این دفتر در اطلاعیه ای اعلام کرد: تعداد شهدا به بیش از ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسید که  از این آمار، بیش از ۵۸۴۰ کودک و ۳۹۲۰ زن بودند.

وی افزود: مجموع قتل‌عام‌های ارتش اشغالگر اسرائیل به بیش از ۱۳۵۴ نفر و تعداد مفقودان به بیش از ۶۸۰۰ نفر رسیده است.

در این بیانیه آمده است: تعداد شهدای کادر پزشکی به ۲۰۵ پزشک، پرستار و امدادگر رسید و ۲۲ خدمه پدافند غیرنظامی و ۶۲ خبرنگار نیز به شهادت رسیدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آغاز جنگ هفتم اکتبر، ۳۳ هزار نفر زخمی شده‌اند که بیش از ۷۵ درصد آنها کودکان و زنان هستند.

این بیانیه حاکی از آن است که ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی با توجه به تمرکز ارتش اشغالگر اسرائیل و هدف قرار دادن بیمارستان ها و تهدیدات کادر پزشکی امکان خدمت ندارند.

بر اساس این بیانیه، صهیونیست‌ها، ۵۵ آمبولانس را هدف قرار داده و این در حالی است که ده‌ها آمبولانس به دلیل تمام شدن سوخت از کار افتاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها، بیمارستان العوده در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی در بیمارستان شد.

در این بیانیه آمده است: صهیونیست‌ها بیمارستان اندونزی را در شمال نوار غزه محاصره و بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی فلسطینی شد.

ای تخریب شده به ۱۰۰ مقر دولتی و ۲۶۶ مدرسه رسیده است که از این تعداد،  ۶۶ مدرسه از کار افتاده و تعداد مساجد کاملاً تخریب شده به ۸۳ مسجد و تعداد مساجد نیمه تخریب شده به ۱۷۰ مسجد رسیده است و سه کلیسا هدف قرار گرفته است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مسکونی تخریب شده به ۴۴ هزار واحد می‌رسد، گفت: ۲۳۰ هزار واحد مسکونی تخریب جزئی دیده‌اند و بیش از ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی نوار غزه تخریب شده است.

ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته پس از یورش جنگنده‌های فلسطینی به شهرک‌ها و نقاط نظامی اطراف نوار غزه که بر اساس آمار رسمی اسرائیل در جریان آن ۲۳۹ زن اسرائیلی اسیر شدند، جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرد.

وی ادامه داد: هنوز شهدای زیادی در داخل بیمارستان اندونزی هستند و اشغال باعث شده تا این افراد نتوانند آنها را دفن کنند یا بدنشان را در خاک بپوشانند.

در این بیانیه آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی به اشغال مرکز پزشکی شفا و تبدیل آن به پادگان نظامی، گور دسته جمعی و مقر کشتار مستقیم ادامه می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: تعداد مقره

کد خبر 1734918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha