استقبال اتحادیه اروپا از توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه از توافق آتش بس بشردوستانه موقت بین اسرائیل و حماس استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، اورزولا گرترود فُن دِر لایِن، رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه (یکم آذر ماه) در بیانیه‌ای از همه کسانی که در رسیدن به توافق از طریق کانال‌های دیپلماتیک سهیم بودند، تشکر کرد.وی در ادامه از حماس خواست همه زندانیان را آزاد کند.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: کمیسیون اروپا همه تلاش خود را برای بهره برداری از این توقف جنگ به منظور افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه به کار خواهد گرفت.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز از این توافق استقبال کرد و از قطر و مصر برای میانجیگری آنها در این توافق قدردانی کرد.

وی در پستی در شبکه «ایکس» از حماس خواست همه زندانیان را آزاد کند و بر اهمیت بهره برداری از این آتش بس برای رساندن حداکثر کمک های بشردوستانه به نیازمندان غزه تاکید کرد.

سحرگاه چهارشنبه، وزارت خارجه قطر اعلام کرد: این توافق شامل تبادل 50 اسیر اسرائیلی از جمله زنان و کودکان غیرنظامی در نوار غزه در مرحله اول در ازای آزادی تعدادی از زنان و کودکان فلسطینی محبوس در زندان‌های اسرائیل است و این امر مشروط بر این است که تعداد آزاد شدگان در مراحل بعدی اجرای توافق افزایش یابد.

در 7 اکتبر، حماس حدود 239 اسرائیلی از جمله پرسنل نظامی بلندپایه را از شهرک‌ها و اماکن نظامی اطراف غزه دستگیر کرد و می‌خواهد آنها را با بیش از 7000 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل مبادله کند.

ارتش اسرائیل از 7 اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن بیش از 14128 فلسطینی از جمله بیش از 5840 کودک و 3920 زن و همچنین بیش از 33000 مجروح شدند که 75 درصد آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1734970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha